21 Responses to “Pengasuh Dera Budak Di Taska Permata Harapan Taman Melati”

  1. Melati says:

    Saya pernah menghantar Anak Sy di taska tersebut di atas dua Tahun yg lalu dan Anak Sy pernah mengalami lebam2 yg teruk di bahagianya kedua2 belah Betis Anak saya, bila saya ber tanya Kepada pemilik taska tersebut yg Sy panggil Kak ita, dia memaklum kan bahawa Anak saya mungkin nak terkena demam campak tapi bila Sy bawa Anak Sy ke klinik, doktor mengesaki Anak saya didera dan me minta kami membawa Anak Sy ke Hkl. Sampai sahaja di Hkl dan membuat ujian darah, darah Anak Sy normal, so Jabatan kebajikan masyarakat berjanji untuk membuat pemeriksaan ke atas taska tersebut tp sehingga harini Selepas dua Tahun baru JKM claims taska ni tak register?? Habis tu dua Tahun lepas JKM buat apa????

  2. werty says:

    pemilik tu dah tahu diri tu panas baran jangan buka pusat asuhan..pusat asuhan layak untuk individu yang penyabar saja sebab berdepan dengan budak2 memang mental kena kuat banyak ragam..ish manusia2 nak untung punya pasal..

    • cLn says:

      Btol tu Werty..saye setuju..sbb tu bila mak saya cadangkan saya jadi cikgu pun saya xnak sbb saya bkn penyabar..bila tgk anak saya yg baru umur 5 tahun ditengking disekolah PRA, rase mcm hantar anak kat sekolah juvana pulak. Setakat ni saya selalu tanya anak saya sama ada cikgu ada pukul dia atau tak. Klu pukul, mmg saya xkan teragak² utk buat laporan ke Kementerian. Mmg la org kate mak bapak skang ni x sama macam mak bapak dulu..tp sebenarnye cikgu² skrg pun x sama mcm cikgu² dulu..cikgu dulu bekerja kerana minat nak jadi cikgu..cikgu skang terpaksa jd cikgu sbb dah xde keje lain @ keje lain susah nak dpt..bkn semua tp kebanyakan..

      • L says:

        Couldn’t agree more. Asik nk kata mak pak skrg x strict mcm dlu. Cekgu pun 2×5.. Bkn sbb nk jd pendidik sgt.. Sb rase kje ni stable etc etc atas sbb nk kne ‘kerja’ je..

      • joeco says:

        CLn, kamu ni seorang ibu yang cerewet, tahu nak salahkan orang lain saja, cermin diri tu dulu. Buat sekolah sendiri, kalau cuit sikit pun tak boleh. Anak- anak sekarang tak macam dulu. Depan ibu bapa, pijak semut pun tak mati, belakang ibu bapa, masyaallah, Allah saja yang tahu.

  3. Fadzli says:

    Saya baru je singgah ke taska ni. Mereka masih beroperasi walaupun report dah di buat. Polis tak buat kerja ke?

  4. Frdaus Hakimi says:

    JKM memang lembap, dah buat aduan pun tak ambil apa-apa tindakan. Bekerja tapi tak menjalankan amanah, hasil pendapatan tak berkat.

  5. Zie_zara says:

    saya nk tahu, pemilik taska tersebut sudah ditahan ke belum?

  6. L says:

    Syaitonirrojim .. Pukul kanak2 yg x salah n x tahu apa2.

  7. Mama Alysha Aqief says:

    Sedih sgt. Xleh imagine perasaan parents anak2 kecik tu.dh lebih kurang baya anak aku.kalu aku jgn mimpi nk maafkan.kite bayar n bagi amanah jage anak2 kecik kite.kalu ikutkan mmg nk berenti keje jg anak2.tp trpaksa keje.tp dorg suka2 wat anak2 kita mcm tu.smpai ati.aku tgk video tu budak2 tu xde wat pape pun.melawan pun tak.apelah dosa dorg diperlakukan mcm tu.mmg dasar manusia bertopengkan syaitan.nak kata xde perasaan keibuan anak dh berderet2 kot.bengang btul lah aku..

  8. Ina says:

    Runtun hati seorang ibu melihat bayinya di pukul tanpa belas ehsan…Sedangkan si ibu mencari rezeki untuk anak kesayangannya…hu hu

  9. teacher to be says:

    kak ita @ pn rozita 2 dah kna tgkap ke??
    apa susulan kes ni??

  10. shafini says:

    Anak sya pn pernah jd mangsa lepas geram mcm nie msa dia umur 6bln..ironinya sya jga bekerja dlm bidang pendidikan awal knak2 dn ketika itu bertugas under jkm..skrg sya dh pn mempuyai 2org ank n dh benti utk bersama sepenuh msa..talut jika berlalu lg tp sya ada mnyediakan khidmat asuhan dan boleh lbh msa..joka berminat hubungi 01128137766..area wangsa maju

Leave a Reply

CommentLuv badge