43 Responses to “Ahmad Ammar Ahmad Azam Pelajar Malaysia Dimuliakan Di Turki”

  1. ummu ammar says:

    mulianya peribadi arwah ahmad ammar..bersemadilah dengan tenang..smoga rohmu dirahmati ALLAH dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman..

    smoga anak ummu, muhammad ammar zhafran dikurniakan peribadi secantik arwah ahmad ammar juga..

    amminn

  2. zaira says:

    syurga millikmu

  3. nur says:

    Sis doakan semoga Allahyarham adik Ammar di tempatkan dikalangan orang beriman..Syurga tempatmu In Syaa Allah ..amin

  4. ninie says:

    bersemadilah wahai Ammar dgn tenang dn ditempat didlm golongan org2 yg mulia disisi Allah…Syurga tempatmu In Syaa Allah.kami bgga dgn kamu Ahmad Ammar.

  5. nur ayna says:

    Ya Ammar. Pemergianmu membawa keinsafan kepada banyak jiwa.. Allahurabbi. Allah kurniakan karamah untukmu. Bersemadilah dengan tenang di sana wahai mujahid. Ayna pun nak ke syurga macam Ammar. :'(

  6. fatihah says:

    Subhanallah… semoga beliau ditempatkan di tempat org2 yg beriman di sisi Allah.

  7. abdjalil says:

    bahagialah kamu ammar di barzah yang kekal abadi

  8. liyana says:

    berbahagialah ammar d alam y kekal abadi.. semoga d tmpatkn dlm kalagn para2 soleh d cc allah..in sha allah.. syurga lhh tempatmu..

  9. thalasawati says:

    Jika kemuliaan di dunia sudah dilihat begini….bayangkan kemuliaannya di akhirat kelak…..beruntung ibu dan bapanya…..

  10. Razi Muhammad says:

    Al Fatihah..berbahagialah adik ammar disisi allah…moga di rahmati Allah serta ditempatkan bersama para-para shuhada, Ya.. Allah sekiranya engkau kurniakan aku seorang anak lelaki akan ku namakan Ahmad ammar untuk menyambung perjuangan Ahmad Ammar sebenar.. .moga dapat memberi syafaat di akhirat nnt.Insyaallah.. Amin..

  11. Jarret says:

    Al-Fatihah….Allahu-Akbar!
    Subhanallah! Semoga rohnya ditempatkan dikalangan para ambia, para shahidin & para aulia…Amin…

  12. amirdaniel says:

    abg ammar usia saya 12 tahun saya dah baca segala biodata tentang perjalanan hidup abg insyallah mulai hari ini saya akan jalani kehidupan saya seperti abg dan saya akan jejaki bumi turki utk mencari apa yg telah abg mulakan restui saya amirdaniel insyallah……

  13. fahri says:

    tenanglah sabahatku disana. kami disini insyaAllah meneruskan perjuanganmu. sukar untuk kami mencari sahabat semuliamu. Ya Allah, sampaikan salam rindu kami padanya. sungguh kami bersama syeikh Hoja dan yang lainnya amat merinduimu…

  14. Rosli Teriman says:

    AlFatihah buat arwah.Semoga rohnya dirahmati dan ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman.Saya pernah bertemu n bersembang dgn arwah semasa di Ankara dirumah Kedutaan.Takziah buat ahli keluarga.

  15. anis sahar says:

    Maa Shaa Allah, Allahu Akbar. semoga dicucuri rahmat. Ya Rahman, jadikan lah aku seperti Allahyarham Ahmad Ammar ini. Amin~

  16. ahmad says:

    Allahuakbar…..semoga ramai lagi insan yang lahir berkeperibadian almarhum Ahmad Ammar….sesiapa di sini tahu tak akan alamat kediaman keluarga almarhum di Malaysia…rasa terpanggil untuk menziarahi kedua ibu bapa yang sangat bertuah melahirkan insan yang mendapat gelaran ‘syahid yang tertangguh’ ini…Amin…

    • nurulauni says:

      al fatihah untuk arwah abang ahmad amar .amin .

    • akhi says:

      Boleh cuba hubungi abg ipar beliau, suhail 019-3165970. Mereka sama-sama bergiat dalam bidang dakwah dan humanitarian melalui wadah Grup Pengkaji Tamadun Dunia (GPTD). Suhail ini merupakan pengerusi GPTD.

  17. Zul Azenders says:

    Al-fatihah , semoga rohnya dicucuri rahmat.

  18. Mus says:

    dicadangkan agar kisahnya dibukukan agar menjadi contoh teladan yang baik untuk anak muda..Alfatihah

  19. Maimunah Hj.Othman says:

    AL-FATIHAH……..SYURGA LAH TEMPAT MU WAHAI ANAK KU

  20. idayu says:

    masya’allah..allah telah memuliakan ammar di dunia semoga beliau juga di muliakan di akhirat kelak. insa’allah. saya tak pernah tengok orang biasa di pandang mulia sampai macam ni skali. biasa Nye pemimpin je yg kt tgk. Alhamdulillah..ini rezeki beliau. smoga kt juga mendapat rezeki yang sama. insa’allah

  21. hanna says:

    semoga sejuta ahmad ammar akan bangkit selepas ini…saya pnah baca cerpen di bawah langit cinta by nurdhuha..watak ammar dlm cerpen tu bagai djavu a.ammar..wallahualam…

  22. Bushra Limuna says:

    Al-fatihah buat adik ahmad ammar…allah lebih sayangkan beliau sbb itu dijemput awal utk bertemu dgnNya..semoga arwah tenang di alam sana..amin

  23. hasni says:

    Kisah Ammar begitu menyayat hati namun memberi kesedaran betapa banyak nya Rahmat Allah. Ya Allah kau maha pemurah mengurniakan kemuliaan walapun syahid Amar cuma sekadar syahid yang tertangguh. Yang pasti, Allah jua lah yang lebih mengetahui apa yang terbaik untuk AMMAR. Disebalik kesedihan ini,aku gembira kerana aku pasti Allah redha pada Ammar dan aku pasti dia mendapat ganjaran Syurga yang Allah janjikan itu.

  24. shabib says:

    AL-FATIHAH untuk Ammar. Pasti Ammar mendapat ganjaran yang amat besar di syurga ALLAH. Amin..

  25. mama aiman says:

    Alfatihah…ssungguhnya ank2 adalah pinjaman sementara drpd Allah utk ibubapa.beruntunglah ibubapa mndpt ank soleh spt AMMAR.mama doakan ank2 mama…aishah & Adam beroleh kmuliaan hi up d dunia n akhirat.

  26. maryamkamal says:

    Subanaallah.. begitu kagum sy melihat keperibadian ahmad ammar.. semoga sy dikurniakan anak seperti ahmad ammar. Alfatihah buat ahmad ammar. Sy doakan ahmad ammar mendapat kemuliaan di dunia dan akhirat. Keperibadian mu ammar menjadi contoh kepada muslimin dan muslimat yg lain. Amin

  27. nabila says:

    ya ALLAH Tempatkan roh ammar di golongan orang yang beriman ,,,,,,amin,,,sunguh menyayat hati kisah hidupnya….

  28. azizah says:

    Al-Fatiha ,Allahurabbi .Ahmad ammar membawa banyak keinsafan kpd diriku .Melihat peribadi beliau amat bersungguh-sungguh memperjuangkan islam ,amat dikagumi .ALLAH ,syurga tempatmu Ahmad Ammar ,semoga kamu bersemadi dgn tenang di barzakh . Amin

  29. zan says:

    damailah Ammar disana, segala perjuangan Ammar telah menjadi satu semangat juang yang tinggi untuk memperjuangkan Islam.

  30. aisyah says:

    teringin nk jadi mcm arwah berdkwah dlm usia muda dan berilmu pengetahuan tinggi dlm agama..mudh mudhan dpt mengikuti jejak langkah arwah..saya msih blajr dperingkt menengah..sila beri tunjuk ajr..

  31. Ain Armira Rosli says:

    Assalamualaikum. Saya berminat untuk membuatkajian tentang kisah perjalanan hidupahmad ammar serta sumbangan beliau sehingga mencetuskan fenomena di dunia. Di mana saya boleh mendapat alamat dan number telefon keluarga terdekat ?
    -Ain armira-

  32. pakngah says:

    sebak d dada sejukninu yg mengadung. Alfayihah amin

  33. alyssa says:

    kcian beliau..tapi apa boleh buat Allah sayang beliau..
    AHMAD AMMAR ialah IDOLA ku..aq ingin jdi mcm AHMAD AMMAR…

  34. nur zahirah bte Zaini says:

    Assalamualaikum. . Wahai sahabat ku. Maaf kerana aku masih tidak mengenali arwah ammar ini. Namun setelah aku membaca kisah nya, aku juga turut bersimpati diatas apa yg terjadi. Aku seorg hamba Allah yg serba kenaifan, masih mempunyai niat utk berubah, namun aku jg tidak terus lupa memahatkan nama pejuang Islam kita yg trtdahulu sbg pembakar semangat.. pada mula aku melihat video klip mengenai lagu muhammad Al – Fateh ini. Hati aku sungguh tertarik utk lebih mengenali sultan mehmed ini. Aku telah jatuh hati apabila membaca kisah beliau dan para sahabat nabi yg lain dalam menakluk konstatinople ini. Aku juga memasang niat utk menjejaki ke kota konstatinople itu, dengan harapan aku jgk dpt menyentuh tembok konstatinople dan melawat makam Sultan terunggul itu.aku bukanlah seorang wanita yg berharta dan mampu ke luar negara bila2 masa. Namun insyaallah aku ingin ke kota istanbul itu. Aku bg bukannya wanita yg penuh dgn agama dan sifat kemurahatian terhadap manusia dan islam, namun aku sentiasa ingin berubah demi masa hadapan. Aku juga tidak layak utk mati syahid spt sahabat nabi yg terungguk, namun aku berharap aku juga diterima utk mendapat kemuliaan disisi Allah SWT. Sy juga mula mencari filenm2 dan buku mengenai sultan terunggul ini.. sesungguhnya aku berharap sahabat sekalian mendoakan diriku..

  35. Sufi says:

    Ketika wafat dahinya berkeringat. Ini berdasarkan hadis dari Buraidah Ibnul Khasib. Adalah Buraidah dahulu ketika di Khurasan, melihat saudaranya yang tengah sakit, namun didapatinya ia sudah wafat dan terlihat pada jidatnya (dahi) berkeringat, kemudian dia berkata: “Allahu Akbar, sungguh aku telah mendengar Rasulullah bersabda:

    ‘Matinya seorang mukmin adalah dengan berkeringat dahinya.’ (Hadis Riwayat Ahmad, an-Nasai, at-Tirmidzi, Ibnu Majah, Ibnu Hibban, Al-Hakim dan ath-Thayalusi dari Abdullah bin Mas’ud)

    Assamualaikum, lihatlah tanda kebesaran Allah tiada yang mustahil janji Allah. Hadis telah menjelaskan tentang keringat (peluh) orang yang meninggal dunia tanda orang mukmin. Bertaqwa lah kita semua padaNya syurga neraka benar,ini adalah maseg dari Allah untuk kita umat akhir zaman.Semua ini tanda kebesaran Allah. Berpegang teguhlah pada Al-Quran dan Sunnah Nabi s.a.w nescaya kamu tidak akan sesat.

  36. farah najiha says:

    subhanallah,,saya sangat terkesan stelah melihat kisah ahmad ammar yang mati syahid..semoga kita semua dapat menyusul arwah di syurga kelak..insyaallah,,amin.

  37. fatin qilla tokyo says:

    subhanallah,,,terasa sayu dan sedih sangat bila baca tentang kisah arwah ammar yana mulia sikapnya tu… walaupun dia digelar syahid tertangguh tapi dia tetap disanjung masyarakat….. bertapa mulianya dia ya allah… semoga dia berada disisi allah yang maha agong… syurga pasti menantikan dia…. insyaallah dia menjadi ahli syuga…. semoga kita boleh jadikan kisah ini sebagai pengajaran… orang yang berbuat baik akan sentiasa mulia didunia dan diakhirat… semoga kita dapat menyusul dia ke arah yang lebih baik…. amin…

  38. Ashriena says:

    Subhanallah dan alfatihah Ammar..terasa amat sayang pada hamba allah ini yang amat mengenali erti hidup didunia dan keperluan di akhirat. Mudahan Ahmad Ammar menjadi contoh kepada anak ku.. Muhammad Ammar Bin Arman… Ya Allah berikanlah Ahmad Ammar tempat yang terbaik di sisi mu.. Amin.. Terima kasih ayah kerana menamakan anak kita seperti arwah dan mudahan Ahmad Ammar menjadi contoh kepada anak-anak yang lain di dunia ini.. Amin.

Leave a Reply

CommentLuv badge