199 Responses to “Borang Daftar E-Kasih Jabatan Kebajikan Masyarakat Online”

  1. musnika bte mustafa says:

    bagaimana hendak mendaftar online untuk e kasih

    • Saya ingin memohon bantuan ekasih untuk membuat rumah.saya menyewa rumah da masuk 10 tahun.sekarang saya suda mempunyai keluarga sendiri.saya memerlukan rumah untuk anak dan isteri sy bertedu.saya x mampu untuk membeli atau pun membuaat rumah.sebap pendapatan sy x tentu.kadang – kadang ada dan kadang – tiada.saya zainullah permohonan saya ini akan dipertimbangkan.
      Terima kasih ekasih..

    • Bagaimana mendaftaran ekasih

    • mohd Hamka bin taib says:

      Assalammualaikum……saya salah seorang anak
      pertama dari lima oran adik beradik.emak dan ayah saya telah meninggal dunia dua lepas.tujuan saya memohon bantuan e kasih ini ialah untuk meminta bantuan ingin memajukan perniagaan saya. Untuk pengetahuan pihak tuan sekarang saya mnumpang rumah makcik saya. Saya berharap sagat untuk saya memohon rumah dan bantuan perniagaan saya.jutaan terima kasih saya kepadap pihak tuan.saya berharap pihak tuan dapat pertimbangkan permohonan saya ini. Sekian terima kasih.

    • lisa dan ninie says:

      salam,saya pekerja swasta dan pendapatan kurang dari rm 1,500.00 dan belum berkahwin,adakah saya layak memohon bantuan ekasih untuk mulakan projek pertanian tetapi tiada sumber modal.sekian terima kasih.

    • norshahril bin md nor says:

      saya norshahril,telah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak.di sini ingin memohon bantuan ekasih kerana pendapatan bulanan saya tidak menentu hanya di bawah rm500,saya hanya berniaga nasi lemak,makanan bergoreng dan minumam di sebelah rumah.saya amat berharap semoga pihak tuan dapat mempertimbangkan permohonan saya ini.

    • ida says:

      macam mana nk daftar online ekasih..sya buka tak boleh pun

      • Kirk Hammet says:

        Ya, benar, saya buka pun x boleh. Sama ada dia nak buat lawak atau sekadar memberi harapan palsu. Jgn la buat camni kalu bab duit…sian diorang..tak caya cuba baca comment diorang,sedih beb,org miskin ramai lagi kat malaysia ni,tapi pertunjukan bungapi boleh tahan,menitik air mata org miskin tengok bungapi,sambil dlm hati berkata:Alangkah baiknya kalau duit tu dibelikan beras.

        • zura says:

          sya pn xbole nk buka… sbnrnya nk bg ataw x… jgn la bg hrpan palsu kt org lain…

        • ayu says:

          kerajaan perihatin kepada rakyatnye..kadang kadang kita tidak tahu saluran yang nak kita minta bantuan..setahu saya kita tak boleh nak daftar terus dalam portal ekasih..tapi ada satu columm yang kita boleh maklum taraf kemiskinan kita..atau pun kita boleh pergi terus kepada ketua kampung atau pejabat daerah tempat anda tinggal untuk mendaftar ekasih

          • mdzahat says:

            mohon beri alamat pendaftaran e-kasih yang betul kapada rakyat bagi memudahkan rakyat membuat pendaftaran secara online. sudah sehari saya online untuk mendaftar tetapi alamat yang diberi hanya makluman sahaja, tiada borang pendaftaran online yang boleh didaftarmasuk oleh rakyat…

            jangan menipu rakyat kerana rakyat pemaju masa depan negara…

      • maya says:

        betul..saya buka pun tak dapat, loading saje berjam-jam…gimik kot

      • bie says:

        saya pon tak bole buat secara on9..saya dari kecil takdak tpt bergantung..tiada family..saya hidop dgn belas ehsan org masa kecik..dah besar saya berusaha sendiri..sekurang2nya saya nak perhatian kerajaan untuk golongan anak yatim macam saya..

    • Zuriyang bt md yatim says:

      Saya seorang suri rumah.suami saya berkerja sebagi pemandu bas kilang. Saya ada 5 orang anak dan menjaga bapak mertua saya. Dengan pendapatan suami saya sebulan hanya rm 1500.00 tak cukup untuk menangung kami semua. Boleh kah saya mendapat bantuan e-kasih

    • saiful says:

      assalamualaikum, saya ingin memohon bantuan rumah, saya menumpang dengan mertua dalam kawasan setinggan,saya ade isteri dan anak dan pendapatan saya x menentu tapi kurang dari RM 1200 jadi macam mane cara nak memohon?

  2. Saya mohd syairazey ingin memohon bantuan eKASIH

    • oon guan seng says:

      saya seorang kakitangan meja depan hostel backpacker travellers lodge di jalan Tun H.S.Lee
      50000 Kuala Lumpur dengan gaji Rm 1200 sahaja
      Saya adalah tanggunan atas isteri dan 3 orang anak yang berumur 27 Oon Khai Siang tiadak mangpu
      bekerja kerana ada sakit thalesimia sejak berumur
      2 tahun dan 2 lagi berumur 22 dan 19 tahun tiada
      kerja
      Dengan itu saya ingin memohon bantuan E-Kasih dan
      diharap pihak E-Kasih mengambil perhatian atas permiataan saya

  3. saya rosnih bin gedon ingin memohon bantuan eKASIH kepada kerajaan barisan nasinol.

    • Habe bin Buhera says:

      Saya Habe Bin Buhera ingin memohon bantuan daripada kerajaan Barisan Nasional berupa Kerusi dan Meja untuk Tambahan meja dan kerusi digerai yang saya usahakan di Terminal Cyberjaya Bantuan tersebut saya amat memerlukan disebabkan saya tidak dapat menampun kos pembelian untuk setakat ini

  4. saya faizul@rosnih ingin memohon bantuan mykasih

  5. mcner nk memohon untuk daftar ekasih dan bantuan ekasih serta mykasih.

  6. nori bte ismawi says:

    Salam..saya terlalu mengharap agar permohonan baik pulih h rumah bapa saya mendapat pertimbangan yang sewajarnya dari pihak e kasih ,ketibaan musim hujan menjadi ketakutan pad a Kami kerana semua atap bocor Dan siling buruk Dan menunggu masa untuk jatuh.besarharapann saya supaya pihak e kasih dpt membuat pemeriksaan secepat mungkin utk tindakan selanjutnya….

  7. shaharuddin b. harun says:

    Saya shaharuddin b. Harun ingin memohon bantuan rumsh prima e kssih kerana tidak mampu memiliki rumah sendiri disebabkan tanggungan keluarga .ini disebabkan sy mempunyai 3 anak.sy berumur 31 tahun dan bekerja sebagai pengawal keselamatan.harap pihsk tuan dapat meluluskan permohonan sy kerana sekarang ini menumpang di rumah ibu dsn mempunyai adik beradik yg ramai.sebelum ank meningkat dewasa diharap sy dpt memiliki rumah sendiri..

  8. fendi_apek says:

    Saya ingin buat pemohonan pendaftaran E-kasih untuk menampung keluarga saya.

  9. Faznida yazid says:

    Salam, saya salah seorang rakyat malaysia ingin memohon bantuan perniagaan dari program e-kasih memandangkan saya telah jatuh berkali-kali akibat kekurangan modal. Terima kasih dan diharap pihak e-kasih mengambil perhatian atas permintaan saya ini

  10. Vijaya says:

    Selamat sejahtera, nama saya vijaya. Saya seorang peniaga.saya ingin memohon bantuan perniagaan dari E-kasih. terima kasih dan diharap pihak e-kasih mengambil perhatian atas permintaan saya….

  11. Suelily says:

    Askum sy sue dri melaka..saya seorang oku mgalami kecacatan fizikal tiada kaki dan tangan kiri..adakah sy bole memohon e-kasih ini

  12. Shanita karu says:

    Salam sejahtera, nama saya Shanita, bagaimana nak mendaftar ekasih secara online. Saya mempunyai perniagaan online (blogspot) secara kacil-kecilan. Saya juga ingin mencuba bidang perniagaan yang lain seperti spa (mempunyai sijil kursus spa), western food (mempunyai sijil sebagai pengurus restoran pizza hut) dan perniagaan francais (ecosway pharmacy). Harap pihak ekasih dapat menpertimbangkan permohonan saya. Sekian dan terima kasih.

  13. FAUZIAH BINTI SAIMI says:

    ASKUM,SYA FAUZIAH,BAPA SYA DAH LAMA MEMOHON BANTUAN RUMAH EKASIH NI TAPI TIADA MAKLUMAN BALAS ….SAYA INGIN TAHU ADAKAH BAPA SAYA LAYAK ATAU TIDAK UUNTUK DAPAT BANTUAN RUMAH NI?????

  14. naszirah bt ahmad says:

    assalam ,, saya nak memohon untuk membantu mendapat kan mesin jahit lurus , n mesin jahit sulam ,,, bagi membantu hasil kerja menjahit dgn lebih mudah ,, dan dapat membantu keluarga ,, harap dapat respon dr pihak tuan ,, terima kasih

  15. nora says:

    SAYA INGIN MEMOHON BANTUAN MESIN JAHIT UNTUK SAYA GUNAKAN MENGAMBIL TEMPAHAN PAKAIAN. SAYA BERHARAP PIHAK E KASIH DAPAT MEMBERI PANDUAN DAN BANTUAN KEPADA GOLONGAN IBU TUNGGAL SEPERTI SAYA DEMI MENJANA EKONOMI KELUARGA DAN NEGARA. TERIMAKASIH.

  16. norsabrina bte dml moid says:

    Asalamualaikum. Saya norsabrina
    bnti dol moid sy ni seorang ibu tunggal sy ingin mmohon bantu
    an rumah atau kewangan,untuk menampung belanja dan anak-anak sekolah
    Saya harap ada pihak dapat membantu.

    • zarul says:

      waalaikummussalam…puan boleh mendaftar dahulu di mana- mana pejabat pembangunan berdekatan atau secara online di ekasih (borang daftar online) dalam sistem e-kasih untuk dimasukkan dalam sistem. Selepas itu akan ada siasatan dari pihak yang terbabit..

    • Rosmawati says:

      Assalamualaikum…

      Saya seorang ibu tunggal dn tidak bekerja kerana menjaga seorang anak yg istimewa sekarang saya hnya mendapat duit sosco arwah suami dan sdkit bantuan dr Zakat Selangor, mcmana saya hendak memohon bantuan melalui system e-kasih, harap ada dpt yg dapat membantu, terima kasih.

  17. selnah binti amin says:

    saya memerlukan mesin jahit tepi untuk melancarkan kerja2 menjahit saya bagi menampung kehidupan kami, sekarang jahitan saya tidak lancar kerana terpaksa menghantar kepada orang lain untuk jahitan tepi

  18. kaladevi says:

    selamat sejahtera,saya ingin memohon bantuan e-kasih untuk menanpung keluarga saya.terima kasih,dan daharap pihak e-kasih mengambil perhatian atas permintaan saya ini.

  19. mary magdaline says:

    Sy ingin memohon ekasih untuk mengikuti krusus kecantikan dan menjahit bagaimana cara untuk memohon

  20. Sy mahu tahu cara untuk memohon E-kasih. Sy berminat untuk mengikuti krusus-krusus yg di sediakan. Tolong bagitahu cara memohon

  21. sueraya says:

    mcm mane nk mohn e kasih

  22. lidyawati says:

    Harap pihak ekasih pertimbangkan permintaan saya.sudah kena kami sekeluarga menumpang.untuk memiliki rumah sendiri kami tak mampu.suami saya hanya berniaga kecil.tak mampu untuk beli rumah@ membina rumah kerana kami tidak memiliki tanah.

  23. Rozita Binti Mohd Misar says:

    Assalam.saya seorang ibu tunggal tak berkerje dan sekarang saya menumpang d rumah adek.bagaimana cara untok saya mohon bantuan dr E Kasih untok dpt kan sebuah rumah.

  24. lidyawati says:

    Saya nak tahu mcamana samada saya akan dapat@ tidak?.

    • ayu says:

      setelah di daftarkan dalam ekasih..akan ada pegawai dari jabatan yang akan buat pemantaun..setelah disahkan dalam sistem,ajensi atau jabatan yang bertanggungjawab akan buat bancian kerumah puan.

  25. ahmad fikri b. md.zin says:

    salam 1malaysia,saya bekerja dengan kerajaan dan pendapatan kurang dari rm 1.500.00,adakah saya layak memohon bantuan ekasih.sekian terima kasih.

  26. Diana Yahya says:

    bagaimana cara untuk memohon bantuan E-Kasih.?

  27. majuliani binti marjuhan says:

    salam 1malaysia.saya hanya bekerja sendiri dan pendapatan saya kurang 1500 sebulan dan x mampu buat rumah sndiri,adakah saya layak mendapat rumah PPRT?sekian dan terima kasih

  28. shamsinah says:

    Assalamulaikum…saya seorang balu kepada anggota tentera ingin memohon bantuan e.kasih untuk bantuan perniagaan kuih pau..harap pihak e.kasih bole memberi ruang buat saya dan anak2..saya juga tidak ada tempat tinggal sekarang menumpang dirumah anak…sekian terimakasih

  29. MOHAMAD SHAFIK says:

    Salam saya oku fizikal saya mempunyai istri dan anak,semua atas tanggungn saya ,saya tidak berkerja,sekarang saya menumpang orang tua saya
    Saya memerlukan bantuan pada pihak berkenaan ingin memiliki rumah untuk kluarga saya dan bantuan lain yg saya layak dpat,harap pihak ekasih dapat
    mempertimbangkan permohonan saya,sekian terima kasih

  30. halizah binti husin says:

    salamualaikum. Saya halizah binti husin
    sy ni seorang ibu tunggal sy ingin mmohon bantu
    an rumah atau kewangan,untuk menampung belanja dan anak-anak sekolah
    Saya harap ada pihak dapat membantu.

  31. Rozilaini Elias says:

    salam,saya pekerja dan pendapatan kurang dari rm 1,500.00,adakah saya layak memohon bantuan ekasih untuk mulakan projek penternkan tetapi tiada sumber modal.sekian terima kasih.

  32. Rozilaini Elias says:

    salam,saya pekerja swasta dan pendapatan kurang dari rm 1,500.00,adakah saya layak memohon bantuan ekasih untuk mulakan projek penternkan tetapi tiada sumber modal.sekian terima kasih.

  33. Rugamani Periathamby says:

    My name is Rugamani. Saya seorang ibu tunggal. I tak tau macam mana daftar. Tq

  34. shema says:

    Keluarga kami amat perlukan bantuan e-kasih..juz tlng tkar atap dan kayu dirumah pun jadi la kalau x dapat nak bg bantuan rumah…atap dah buruk….kalau hujan lebat….air msuk dlm bilik….pls bantu kami…kami x mampu…

    • AZIZAH BINTI ABDUL HAMID says:

      as.kum. saya wakil dari abang saya ( azizan bin mahamad ) ingin memohon bantuan e-kash untuk bantuan perniagaanmya ( menjual ikan ) harap pihak tuan/ puan dapat ditimbangkan segala pemohonan saya ini. trima kasih.

  35. syarlinah lin says:

    saya seorang ibu tunggal yang tidak bekerja dan mempumyai anak yang masih bersekolah.kini membantu rakan menjalankan perniagaan kecil kecilan untuk menampung saya dan anak2.dan saya juga tidak mempunyai rumah.setakat ini saya tak dapat bantuan mana2 pihak yang berkenaan.saya harap pihak jkm dapat pertimbangkan permohonan saya.

  36. ahmad tarmizi bin karim says:

    Saya mempunyai seramai 5 orang anak,saya ingin memohon bantuan dari pihak tuan/puan memberi bantuan yang sepatutnya untuk anak anak saya,diharap pihak tuan/puan dapat membantu meringankan beban saya ini,sekian terima kasih.

  37. IMAM SUNARYO BIN SUMAN says:

    nama saya sudah lama didaptar tapi sampai sekarang tak ada berita yang saya dapat

  38. minta bantuan ingin membuka spa

  39. Jamaludin saleh says:

    saya sudah lama mendaftar,tetapi saya buat semak kan nama saya belum ada tersenarai.

  40. seva says:

    Salam sejatra.saya ingin meminta bantuan dari ekasih.kerana ingin menampung 12ahli keluarga saya.harap saya boleh dapat bantuan

  41. Sy norsam bt hj ludin ingin mohon bantuan modal, mesin jahit tepi dan peralatan menjahit utk membuka perniagaan jahitan untuk meringankan beban dan membantu suami.kerjasama dr pihak e-kasih amat saya hargai..terima kasih..

  42. shahrum ramli says:

    Salam sajahtera….saya ingin memohonan bantuan untuk membina rumah.sebelumnini saya pernah memohon rumah mesra rakyat,disebabkan tanah tapak yang di cadangkan,di kongsi ramai,mska permohonan saya di tolak.

  43. fazana rahman says:

    salam… sya isteri no 2 dan mempunyai 2 orang anak.saya menyewa rumah di jb pasir gudang dan kadang kala sya balik ke Sabah dan menumpang rumah kakak.. anak2 semua kat kampong tapi sekali sekala sya balik ke Sabah. ada kah saya layak mendapat ekasih atau tidak.

  44. sholihah othman says:

    Bagaimana nakmendaftar ekasih .

  45. Sinawati Md isa says:

    Assalamualaikum..

    Bagaimana cara memohon ekasih?

  46. herhan bin utu says:

    salam sya ingin memohon e-kasih bagaimana yer…

  47. Noorbaya binti abdul rasid says:

    salam..sya se0rang suri rumah..tinggal di n0 42,mk j,kampung terang balik pulau..n0 tel 01114421382…pendapatan suami rm900 sja sebulan dn mempunyai 5 0rg ank..3 drpdnya masih bersek0lah…bagaimanakah crnya nk daftar ekasih??b0leh x kalau pergi terus ke pejabat??terima kasih..

  48. NURSUHAIDA BINTI SOHANI says:

    MCM mana nk mohon bantuan e kasih serta bntuan bencana?rumah y kami duduki banjir tapi tidak berpindah hanya terputus hubungan luar.layak tak memohonbantuan bencana.suami kerja tak stabil.kerja kampung..layak atau tidak memohon e kasih?

  49. salam 1 Malaysia dan salam sejahtera saya sudah 20 tahun tinggal di kawasan setinggan.ingin juga seperti orang lain yang memiliki tempat tinggal yang selesa mempunyai lektrik dan air dari sumber yang baik.akan tetapi itu semua tidak mampu kami miliki.kerana kos sara hidup dan sikap pilih kasih sesetengah pihak.bukannya tidak mencuba mencari dan memohon tetapi apalah daya.kami hanya menanti dan melalui hidup seperti pelarian di Negara sendiri.jikalau saya berdusta atau pihak tuan dan puan kurang percaya boleleh memantau di kawasan saya menetap di kg menggorok batu 5jln tuaran Sabah.dan boleh hubungi saya di talian 0143562483 sekian dan terima kasih.saya harap nasib kami dan yang lain terbela.eratkan lah perpaduan dan ummah pasti hidup akan Berjaya dunia dan akhirat

  50. Wan Nooraishah Bt Wan Omar . says:

    SALAM 1 MALAYSIA…
    saya nk tanye bagaimana cara membuat permohonan e-kasih..

  51. mohd ramzi bin ibrahim says:

    saya berpendapatan yang tidak menentu dibawah rm 1000. sebulan,saya menyewa rumah,menyara 3 orang anak yang bersekolah.saya memerlukan bantuan untuk memiliki sebuah rumah pprt.kerana saya tidak memiliki sebarang harta atau tanah.saya juga mengharapkan bantuan untuk anak anak saya bersekolah. terima kasih

  52. Norliza Jaafar says:

    As salam, saya berpendapatan rendah dan mempunyai 3 orang anak , saya memerlukan mesin jahit , mesin jahit tepi, oven untuk membuat kek untuk menambahkan pendapatan kerana kos sara hidup di kota sekarang makin tinggi.
    sekian terima kasih

  53. hidayah says:

    Sy Norhidayah ingin membuat pertanyaan mengenai permohonan ekasih sy krna sy mempunyai masalah suami sy yg tidak boleh bekerja lg krna masalah kesihatan nya tidak mengizinkan…sy amat berharap permohonan bantuan rm500 ekasih sy diluluskan dlm tempoh tiap2 bulan ini kerana sy tidak bekerja… sebelum ini pihak tuan ade menghubungi sy mengenai permohonan sy ini tetapi smpi skrg senyap shja.sy berharap tuan pertimbsngkan lah permohonan sy ini….

  54. hidayah says:

    Sy harap pihak tuan menghubungi sy di no 0132019262

  55. Mohd Hafizul Bin Ismail says:

    Salam,
    saya ingin memohon batuan mesin memerah santan dengan e kasih.kerana saya tak ada modal untuk membeli nya.Disebab kan sekarang ini saya tidak lagi berkerja,kerana ada masalah kesihatan buah pinggang yang memerlukan dialisis seminggu 3 kali.hanya bergantung dengan pendapatan isteri yang berkerja sebagai pembantu klinik.saya mempunyai 2 orang anak yang masih kecil.saya bercadang untuk berniaga.Di harap permohonan saya di pertimbangkan oleh pihak tuan.sekiranya pihak tuan meragui dengan permohonan saya ini boleh hubungi di talian 017-9617079.sekian terima kasih.

  56. Abd latif says:

    askom, bagai mana cara saya ingin memohon bantuan mesin membuat bobola roti canai,saya mencadang membuat makanan sujuk beku di rumah.kini sya menjual roti canai di pasar malam. hp.0132178889

  57. Mohd Bohari Abu Bakar says:

    Saya amat memerlukan bantuan kerana gaji bulanan tudak mencukupi bagi menyara 4 anak dan isteri. Setiap pertengahan bulan gaji sudah habis dan perlu meminjam dari kawan kawan. Harap sangat ada yang sudi bantu bagi saya inilah saja tempat untuk mengadu.

    T.kasih.

  58. selina fernando says:

    saya ingin mohon bantuan kerana saya tak ada suami sekarang saya janda,saya ada 4orang anak semua sekolah saya sangat susah sekarang.

  59. hanie says:

    saya telah bercerai dan hak penjagaan 4 orang anak di bawah seliaan saya. wlupun mahkamah menetapkan nafkah bulanan kepada setiap org anak namun bekas suami tidak pernah menjalankan tanggungjawab tersebut. saya pernah memohon bantuan untuk anak2 di JKM Daerah namun alasan yang saya penjawat awam amat menyakitkan hati. Bantuan yg saya pohon bkn utk diri sendiri tetapi untuk anak2 tambahan pula anak saya yg sulung dan bongsu penghidap asma yg memerlukan saya membawa ke Hospital untuk temujanji pakar.bukan semua penjawat awam bergaji besar. sehingga kini tiada bantuan untuk anak2 saya. dan saya terpaksa meninggalkan anak2 saya di bawah jagaan ibu kerana terpaksa bertukar tempat bertugas. ekoran dari itu prestasi pelajaran anak2 saya juga semakin merosot sedangkan semasa di bawah jagaan saya, anak2 saya cemerlang dalam akademik. harap ada pihak yang dapat membantu saya keluar dari permasalahan ini. anak2 tunjang negara…dan saya tak mahu anak2 saya menjadi insan yang terbiar dan mundur

  60. amie says:

    Salam….saya ingin memohon bantuan e-kasih..bg memulakan perniagaan saya…saya mempunyai bakat dalam pembaikan permotoran…di sini saya berharap e-kasih dapat membantu saya dalam permasalahan modal…bagi memulakan perniagaan tu….harap permohonan saya dapat pertimbangan dari pihak tuan/puan….nie no telefon saya 012-9574475…

  61. noorhanisa says:

    saya ibu tunggal mempunyai 3org anak.tidak bekerja dan menumpang dirumah ayah..bolehkah saya memohon bantuan e-kasih?

  62. mohd.nazreezal b bujang says:

    Salam.saya nak mohon untuk baik pulih rumah.minta jasa belas kasihan dari pihak e-kasih untuk perkenenankan permintaan saya ini.tujuan saya memohon bantuan ini adalah semata mata nak membawa ibu saya tinggal bersama kami.ibu baru saja kematian suami dan masih menyewa rumah tempat ibu tinggal sekarang.harap pemohonan saya ini pihak e- kasih dapat pertimbangkan.sekian,terima kasih.

  63. zuu idah says:

    Salam saya ingin memohon ekasi..ekasi bnyk krusus2…

  64. ROY GRECE says:

    saya ingin meminta bantuan Tuan,Puan untuk bantuan rumah kerna saya seorang mualaf dan sudah berkahwin, mempunyai seorang anak perempuan. Sekarang saya tinggal dengan keluarga saya yang bukan beragama islam oleh itu saya mohon jasa baik Tuan,Puan agar dapat membantu saya umtuk membina rumah mampu milik. Sekian terima kasih

  65. wahi shsh says:

    sy sudah mdaftar tetapi ditolak..x tau la atas alasan aper..sy ibu tunggal 2 org ank dh ditinggal kn selama 7thn dan bpendapatan sekarang 1330rm sahaja..dengan bpindah randah sewa umah sb tuan umah nk duduk rumah tersebut…sy ni digantung x bertali..dan sy x faham kenapa sy x boleh terima bantuan..pelik kn…kecewa

  66. farra rahim says:

    SAYA INGIN MEMOHON BANTUAN PEMBINAAN RUMAH. BAGAIMANA NAK MEMOHON YEA?

  67. kowanting ahamat says:

    saya sudah mendaftar di e,kasih.saya hanya perlu tunggu untuk dapat apa2 sahaja rumah bantuan karajaan..harap nama saya tidak tercicir dan dapat di pertimbangkan.penantian satu seksa..tahun demi tahun…

  68. juliah says:

    rakan2 di atas… adakah pertanyaan anda dijawap krn sy ragu2 mlht tiade reply di ruang komen… :-(

  69. SALLEH BIN AMAN says:

    kenapa permohonan PBR lambat, memandangkan saya amat memerlukan rumah. (kini menyewa) dan kenapa bantuan lain tidak dihulurkan.

  70. faisal sa ismail says:

    kenapa permohonan saya ditolak memandangkan saya sudah membuat rayuan untuk kali kedua?dan saya amat memerlukannya , dan kenapa bantuan tak dikeluarkan ?

  71. zaini hussien says:

    saya zaini bin hussein berumur 44tahun.ingin memohon rumah dan modal perniagaan.memandangkan saya telah berumur dan tidak mampu membeli rumah.saya mempunyai 5 orang anak dan seorang isteri merupakan suri rumah sepenuh masa.saya berharap agar pihak tuan dapat mempertimbangkan permohonan saya ini.terima kasih.

  72. devaraj says:

    Slmt mlm nama saya devaraj n dah disah kan dlm ekasih dan masih i blm dpt apa apa bantuan,dlm keadaan ni sesiapa tolong lah kami……..

  73. Baharuddin says:

    Assalamualaikm TUAN….sye seperti nama di atas ingin memohon
    Batuan modal perniagaan butik pengantin yg di useha oleh kami.
    Kami kekurangan kelengkapan seperti kerusi pengantin,set pelamin,
    dan eseseri lain sye mohon pihak tuan pertingbangkn pemohonan sye ini.
    Sye tidak pernah menerima apa2 bantuan sebelum ini.disebabkn sye
    Kekurangan modal sye agak terhad untuk menerima tempahan.
    Dalam keadaan sye tidak mampu berkerja berat2. Kerana sye penghidap
    Athma(lelah) dari kecil lagi.lagipon istri sye ada kemahiran dalam bidang ini
    dan amat2 minat dalam bidang ni.walaupon kami telah lima tahun menjalan
    Perniagaan ini tetapi kami masih tidak mampu kerana sara hidup dalam
    Ekonomi sekarang amat tinggi.SYE HARAP PIHAK TUAN PERTINGBANGKN RAYUAN SYE NI SYE AMAT2 MENGHARAP BANTUAN SEKIAN TERIMA KASIH…

  74. rahimah ibrahim says:

    Assalamualaikum TUAN sye seperti nama di atas ingin memohon bantuan modal untuk perniagaan jahitan yang saya usahakan kini. kelengkapan mesin jahit saya masih tidak cukup.Rumah saya yang terlalu sempit untuk kami 7 beranak juga menyukarkan untuk menambah peralatan jahitan.
    tanggungan suami saya berat ,kami ada lima orang anak yg masih bersekolah.anak yang sulung berada di tingkatan 3 yg kedua tingkatan 1,yg ke tiga darjah 5,yg ke empat darjah4 dan yang bongsu darjah 1 gaji suami saya tak menentu. saya mempunyai kamahiran dalam bidang jahitan dan saya memang sudah lama mengambil upah menjahit pakaian tetapi hasilnya sentiasa di gunakan untuk perbelanjaan sekolah anak2 dan keperluan harian dan memang dukar untuk kami mendapatkan modal bagi menambah pendapatan.Kamitidak ada wang simpanan untuk anak 2 melanjutkan pelajaran.Harap pihak tuan dapat mempertimbangkan permohonan saya ini

  75. amzar b mohd pouad says:

    Assalamualaikum saya amzar b.mohd pouad ingin meminta bantuan e-kasih.saya sudah bkhwin dan mpunyai sorng anak dan 4 orng adik bradik.kini saya msih menumpang di rumah bapa saya diatas sbab saya tidak mempunyai rumah dan bapa saya juga tidak mempunyai rumah kami hanya menumpang di tapak halaman datuk saya sahaja.saya dan baphta tiada rumah.dengan saya meminta bantuan e-kasih untuk myediakan rumah untuk saya dan keluarga saya dpat brteduh di kemudian hari kami.

  76. zarinazizan bt mohamad says:

    assalamualaikum…saya sebagai suri rumah ingin tahu,cara macamana yang layak untuk meminta bantuan dari E-KASIH…. suami saya kerja kilang,pendapatannya kurang dari rm1000 sebln.anak sek rendah 2 org..layak x untuk mohon..bantuan dari E-KASIH

  77. Nazarudin Bin Zainun says:

    Assalamualaikum…..saya ingin bertanya bagaimana untuk memohon e-KASIH dan apakah kelayakan untuk melayakan kita tersenarai dalam e-kasih,
    Disini juga saya ingin bertanya ,ibu saya seorang ibu tunggal dan mempunyai anak 12 orang ,dari segi kewangan memang anak2 ada memberi namun adakalanya ada yg tercicir…dan saya lihat bantuan agak susah untuk diperolehi ,tambahan pula saya dan ibu hanya menyewa dan tak mampu untuk memiliki rumah sendiri apatah lagi tanah untuk membina rumah….pendapatan saya tidak mencukupi untuk membuat pinjaman perumahan swasta jd terpaksa lah menyewa hampir 13 tahun berkahwin.diusia ibu yang semakin uzur dapatlah kiranya ibu saya memiliki rumah sendiri ,dan saya juga ingin mengetahui adakah saya dan ibu layak sebagai penerima e -kasih…diharap pihak tuan dapat memberi maklumbalas seperti yang diharapkan.

  78. azizan abdul aziz says:

    sy perlukan bantuan perniagaan..mcm mn nk mohon bantuan

  79. azizan abdul aziz says:

    sy ingin bantuan perniagaan..sila hubungi saya 0173991069

    • dianasopi says:

      saya perlukn bantuan rumah, oleh kerana saya tidak mempunyai modal yg cukup utk membeli rumah sendiri usia dh menjangkau 54 tahun tp masih menyewa lg,saya berniaga kecil2an sahaja, dan masih ada tangongan anak sekolah, hidop saya di gantong tak bertali, saya berharap sangat agar e kasih dapat menyelesaikn masaalah saya, terima kasih.

  80. William Patrick says:

    Saya sukarelawan yang membantu pemuda pemudi balik kepangkal jalan yang hidup sihat. Saya perlukan bantuan “skill tranning” bagi pemuda pemudi tersebut. Sekian terima kasih dan harap dapat feedback yang positif dari pihak tuan.

  81. Asilah says:

    saya seorang ibu tunggal kepada 3 oang anak sejak 9tahun yang lalu.saya juga menjaga ibu setelah kematian ayah 06hb OKTOBER yang lalu. saya amat berharap agar bebanan dan tanggungan hidup saya dapat di ringankan,SEKIAN TERIMA KASIH

  82. heryani bte laiping says:

    Assalamualaikum dan salam sejahtera…
    Bolehkah saya memohon e kasih untuk baiki rumah…..? Rumah yang saya duduki skrg ni x selesa, dinding rumah menggunakan playwood, saya x tahu sampai bila boleh bertahan, buat masa skrg ni kami hanya menampal dinding rumah kami menggunakan zink dan playwood, harap dpt pertimbangan dari pihak tuan.

  83. azila hashim says:

    Saya telah mndaftar e-kasih dari tahun 2010, tetapi sehingga hari ini, tiada apa tindakan dari mereka…sebagai ibu tunggal dgn menanggung 4 org anak yg masih bsekolah, apa hak saya yg sntsa mnyokong kerajaan. nak mohon rumah PPR pun ssh nak dpt, pelbagai alasan yg diberi. skrg saya mnyewa dgn kadar RM500 sbulan…kdg2 duit sewa rumah pun sangkut…mana yg dinamakan keperihatinan kerajaan kpada golongan ibu tunggal…fikir2kan la…

  84. saya noor izzati abdul razak says:

    mcm mana nak isi borang e-kasih..saya hendak menjalani kursus menjahit dan memiliki mesin jahit…saya berminat tapi tidak mampu untuk menghadiri kelas menjahit dan memilii mesin jahit untuk menampung pendapatan keluarga..kawan saya ada menerima borang dari jkkk untuk menjalani kursus ni..tapi di tempat saya xde pun jkkk memberikan borang ini…

  85. khairul adabi bin hussin says:

    saya ini mendapat bantuan mesin pemotong pokok dan mesin rumput untuk kegunaan menebang serta kegunaan lain bagi mencerahkan kawasan tanah saya untuk menanam pokok mempelam harum manis. saya memohon agar pihak tuan dapat membantu ,

  86. alzahri bin atan says:

    saya se orang bekas tentera tak berpencen saya ingin memiliki sebuah rumah pprt saya dah menyema selama 25 tahun san bermacam maca borang rumah telah si hantar tapi maseh gagal sbb saya tak menunyai penyata gaji jadi saya harap pehak dapat menyediakan rumah untuk saya

  87. TEE LEE WAH says:

    saya sebagai seorang ibu tunggal yang mempunyai 3orang anak yang masih bersekolah dan gaji bulanan saya tidak melebihi RM 1000,saya juga menghadapi penyakit SLE sekarang .Suami saya meninggal dunia pada tahun2010.Sekarang saya masih kena membayar instalment rumah setiap bulan.bagaimana saya dapat memohon
    e-kasih?

  88. Farah Nabilah says:

    Salam. Saya Farah Nabilah, no phone 0129765007 mempunyai empat orang anak yang masih bersekolah dan menyewa rumah. Mula berjinak menjual di online secara kecil kecilan kerana kekurangan modal dan peralatan. ingin memohon modal/peralatan/bimbingan perniagaan atau mempromosi produk saya. Barangan jualan saya coklat untuk event,almond cluster,Serunding dan mini karipap. Disebabkan kekurangan modal dan peralatan, tidak dapat tempahan yang banyak. Pernah bertanyakan tentang pinjaman dengan tekun, AIM… tapi saya takut tidak mampu membuat bayaran balik disebabkan perniagaan yang masih belum begitu mantap. Saya tidak tahu bagaimana hendak apply e-kasih, 1 azam dan bermacam macam yang kerajaan anjurkan. Kurang pendedahan tentang maklumat mengenai apa apa bantuan yang kerajaan sediakan. Saya berharap sangat produk yang buat ni mendapat perhatian dari MARA atau MARDI sebagai produk yang boleh dipasarkan. Atau menjadi salah satu produk barangan IKS. Terima kasih. Semoga mendapat perhatian yang sewjarnya dari pihak tuan.

  89. yanie says:

    Salam…bagaimana saya hendak mendaftar ekasih…

  90. azila hashim says:

    Salam…saya benar2 sedih atas apa yg berlaku…
    saya merupakan pendaftar e-kasih dari tahun 2010/2011. tetapi sehingga sekarang saya langsung tidak dihubungi atau didatangi oleh pegawai bertugas. saya telah bercerai dan mpunyai 4 org anak yg perlu ditanggung. dengan tanpa nafkah dan bantuan dari mana2 badan, dan gaji RM800-1000, sewa rumah RM400, 4 orang anak yg masih bersekolah 17,16,11 dan 10 tahun. tinggal di JB, ckup ke dgn perbelanjaan itu. dimana yg PM kata kerajaan sayang dan perihatin kepda golongan ibu tunggal. saya pergi ke JKM, dikatakan saya tak layak sbb gaji RM1000. cuba buat kiraan…pendapatan RM1000..perbelanjaan – rumah sewa RM400, perbelanjaan harian sek RM5x100(hari bersekolah)x4(org anak)=RM400, di awal tahun persekolah, baju sek dan buku serta yuran sekolah…hampir RM1000…sana sini diwar2kan, bantuan utk ank2 sekolah bagi ibu/bapa tunggal yg kurang bkemampuan, tetapi bila pergi ke jabatan berkenaan, senang je mreke ckp, pn tak layak sebb gaji RM1000…dimana kelayakan saya…dimana dinamakan kerajaan perihatin…30.12.13 ni anak sulung saya akan masuk maahad JB dgn perbelanjaan yuran dan perlatan sek sebanyak RM1200++…belum anak yg lain lagi…dimana keadilan

  91. sharifah shilawati binti wan abdul karim says:

    Salam.saya seorang suri rumah sepenuh masa.suami saya hanya bekerja sendiri saja dlm kerja merepair rumah.gaji tak seberapa.kalau ada org yg ingin merepair rumah,baru ada kerja.kalau tak,menganggur lah jawabnya.kami sekeluarga tinggal ditanah reserved kerajaan.17 L/S 09,KAMPUNG SUNGAI MIDIN,DI KAMPUNG SEMERAH PADI FASA 2,93050 KUCHING,SARAWAK.Kami ada 7 orang anak.5 akan bersekolah pd tahun depan 2014.saya betul2 memerlukan bantuan e-kasih ni untuk kami sekeluarga.kerana tanggungan kami yg banyak.spt kereta,bil air.rumah yg kami diam sekarang bocor sana-sini.saya juga ingin memohon lesen utk perniagaan runcit.tapi,dgn tinggal di tanah setinggan ni,sukar utk saya memohon.buat masa ini saya juga menjual brg keperluan sikit2.saya berharap,agar kami dapat dipertimbangkan.suami saya juga sudah putus asa dgn kerjanya.kerana kdg2,kereta sampai masuk 3 bulan baru dpt byr.nak cari kerja bagus,takda sijil,cuma ada lesen kereta dan motosikal.pengalaman tu byk.sebab dia pandai dlm kerja renovation.pernah cuba nk mohon lesen kontraktor,tapi,tak dpt.saya berharap benar,pihak tuan dpt membantu kami sekeluarga.ni no hp saya:0178010657.

  92. panjevarnam says:

    Selamat pagi,

    Saya memeinta setiap bulan mendapat bantuan barang barang perumahan seperti beras , minyak, milo, susu, meehoon, garam.gula,seubuk ayam, ikan, bawang, bwawang putih dan lain lain
    terimakasih

  93. hamzah bin ahmad says:

    SAYA PENGUSAHA SECARA KECILAN MENETAS TELOR AYAM DAN ITIK.OLEH ITU SAYA MEMINTA BANTUAN ALAT MENETAS AYAM YANG BESAR UNTUK MEMPERBESARKAN PERUSAHAN SAYA KERANA TIADA MODAL AKIBAT MUFLIS DAN UNTUK MELEPASKAN MUFLIS SAYA DIKEHENDAKKI MEMBAYAR SATU BULAN SERATUS KEPADA PEJABAT INOVASI.HARAP EKASIH DAPAT MEMBANTU SAYA.SAYA DAN ANAK-ANAK SAYA PENYOKONG TEGAR BN…SEKIAN TERIMA KASIH

  94. kalla muniandy says:

    Selamat sejahtera, Saya telah berkhawin (1 tahun 10bulan) dan mempunyai seorang anak perempuan berumur 1 tahun 2 bulan. Sekarang saya tidak lagi tinggal bersama suami. Suami saya telah bergaduh dan halau saya dari rumah. Sekarang saya dan anak saya tumpang di rumah kakak saya. Saya juga sedang mencari rumah untuk tinggal berasingan. Saya meminta bantuan ibu saya untuk menjaga anak saya dan mencari perkerjaan di sekitar kawasan kulim. Saya seperti sesat di hutan. Saya bimbang apa akan terjadi pada anak saya yang masih menyusu. Adakah saya boleh menerima bantuan demi anak saya kerana pendapatan kini saya masih lagi tidak dapat menampung perbelanjaan saya dan anak saya.

  95. norhafizan Dandan says:

    saya ingin memohon agar bantuan e kasih yang saya dapat pada 2013 yang telah berakhir pada bulan november diteruskan. memandangkan saya tidak bekerja tetap…dan mempunyai tanggungan 5 orang anak yang bersekolah dan seorang ibu yang berusia 70 tahun…harap permohonan saya dipertimbangkan…

  96. mathavi says:

    saya seorg ibu tunggal yang mempunyai 3 org anak..2 daripadanya mulakan persekolahan…saya hrap pihak e kasih dpt membantu saya …pendaptan bulanan saya hanya 900 sebulan…sekian terima kasih…

  97. murni binti muhamad sadan says:

    orang yang macam maner yer yang boleh apply e-kasih ni. saya seorg suri rumah tapi ingin menjana pendapatan sendiri. bolehkah saya apply yer..

  98. noorsuhasni fazlira harif says:

    saya sebagai suri rumah dan juga seorang ibu kpd 2 anak.saya ingin meminta pendapat atau memohon bantuan utk anak saya yg kini berusia 3 tahun.kalau dilihat secara fizikal anak lelaki saya seorang yg normal tp hakikatnya anak saya hanya ada satu buah pinggan dan keadaan tmpt kencingnya ada lubang dibwh,dan tak normal cm kanak2 lain dan akn menjalani pembedahan.disini saya hanya igin meminta bantuan utk anak lelaki utk masa depan dia sendiri,memanglah saya masih muda tp ajal tak kenal usia.org tua saya pun bkn golong yg senang.dh byk kali saya keluar masuk tempat kebajikan tp mereka buat saya seperti bola,campak sana sini.kadang2 mereka perli bt saya berasa malu sgt.bkn saya meminta-minta utk diri saya hanya utk anak saya.bila surat2 yg diminta diserahkan mereka buang dlm tong samapah…saya sungguh sedih mereka tak amanah hanya janji2 kosong bt saya rasa ada sinar baru utk anak saya kelak tp…saya dan suami bkn kerja kerajaan hanya kerja biasa.rumah bersewa dan sekarang harga brg semua naik.minta pendapat kpd yg berwajib..

  99. Azman says:

    saya mempunyai 7 org anak..5 daripadanya mulakan persekolahan…saya hrap pihak e kasih dpt membantu saya …pendaptan bulanan saya hanya 850 sebulan…saya tidak mendapat ap2 bantuan , setiap bulan ada sahaja perbelanjaan & persekolahan kurang kekadang anak2 tdk ke sklah kerana tiada wang utk belanja & tambang..harap e- kasih dapt membantu..

    Sekian.Terima kasih.

  100. amy binti anggau says:

    Kepada yang berkenaan….saya ibu tunggal yg mempunyai 3 orang ingin memohon bantuan untuk mengeluarkan kwsp untuk modal perniagaan. saya suda berumur 48 tahun dan tiada pendapatan tetap. terima kasih.

  101. amy binti anggau says:

    Kepada yang berkenaan….saya ibu tunggal yg mempunyai 3 orang anak ingin memohon bantuan untuk mengeluarkan kwsp untuk modal perniagaan. saya suda berumur 48 tahun dan tiada pendapatan tetap dan tidak ada perkerjaan. oleh itu saya harap ada pihak yang dapat membantu saya dalam masalah ini.terima kasih.

  102. amy binti anggau says:

    saya juga pernah memohon ekasih tapi sampai sekarang tiada jawapan….. sekian terima kasih.

  103. rashidah says:

    Assalammualaikum saya Rashidah,sy ingin mula perniagaan penangkapan dan menjual ikan dengan menggunakan bot sendiri,tetapi saya tiada bot untuk memulakan perniagaan ini,adakah bentuk bantuan dapat saya perolehi daripada E-Kasih memandangkan saya ialah seorang ibu tunggal yang mempunyai 2 anak yg bersekolah dan sara hidup pada zaman ini yg tinngi saya tidak cukup untuk menampungnya.Diharap pihak yang berkenaan dapat membantu saya.sekian……

  104. ,Saya stanley cinjar ingin memohon bantuan ekasih. sebab saya ingin ,memohon bantuan ini supaya mendapatkan barangan -barangan salon .Diharap pihak yang berkenaan dapat dipertimbangkan pemohonah saya ini sekian terima kasih.

  105. mohd fauzi bin taip says:

    bagaimana sy hendak memohon e kasih. kini sy dah bekeluarga. dah 7 tahun. blik2 sy dah memohon. tp blm ada jawapan smpai sekarang….

  106. wan suhadah binti wan masor says:

    Assalamulaikum. Saya ingin meminta bantuan dengan eKasih dan ingin memohon mesin jahit tepi(kelim). Saya harap pihak ekasih dapat membantu saya dan kehidupan keluarga saya.

  107. krishnakumari says:

    Saya krishnakumari a/p. Mani.saya ingin memohon bantuan ekasih kerana saya seorang ibu tunggal yang tinggal dgn ibu.saya mempunyai 3org anak yg berumur 6thn;4thn dan 2thn, saya berkerja di kedai makan untuk gaji RM20 satu hari, saya nak bantuan untuk menangung pelajaran anak saya.

  108. Rabiataul Akma Binti Mohamad says:

    Salam..saya ingin meminta bantuan degan e-kasih bagi kos pembedahan anak saudara saya yang sekarang sedang telantar di rumah, saya harap e-kasih perihatin dan dapat meringan kan beban kakak dan abag saya yang juga seorang OKU..mereka memerlukan bantuan kerana kerja mereka tidak tetap dan gaji tidak menetu:
    nama anak saudara saya : PUTRI QURR’ATU AIN BINTI MOHD NOR EIZAN
    NO SURAT BERANAK:CQ94428
    yang beralamat : L/1 1747 Belakang Telekom, Kampung Lundang, 15150 Kota Bharu Kelantan.
    pihak e kasih juga blh meghubungi ibu Putri Qurr’atu Ain di no 0173867441.
    sekian terima kasih

  109. Rosidah bt mariadi says:

    saya telah pun membuka kedai kecantikan dikawasan petrajaya.saya ingin mendapat bantuan dari e-kasih memberi bantuan dari segi kemudahan peralatan serta mesin kecantikan.saya berharap e-kasih dapat pertimbangkan dengan sewajarnya.saya ingin memajukan perniagaan saya lebih ke hadapan lagi.

  110. Ain says:

    sy ank jati marang,k.trngganu…sy kesal dgn jkkk@ktua kmpg kami,knapa ibu tunggal susah nk dapt bntuan,sdangkn msih ada ank skolah….e kasih pun ibu tnggal dah daftar,tp x ada yg nk tolong,malahan bntuan skolah RM100 pun x dapat,adakah ni smua politik….

  111. Sharifah Intan Baizuri Bt Syed Sharom says:

    Asalamualaikum, Saya Sharifah Intan.Saya ni seorang ibu tunggal. Saya ingin memohon bantuan rumah atau kewangan. Saya menyewa rumah dah masuk 5 tahun. Saya pekerja swasta dan pendapatan kurang dari RM 1,500.00 dan mempunyai anak 3 orang dan seorang ibu. Bagaimana nak mendaftar ekasih. Pihak ekasih dapat mempertimbangkan permohonan saya. Sekian dan terima kasih.

  112. Nik Norazlina bt Nik Abdullah says:

    Assalamualaikum…Saya Nik Norazlina Bt Nik Abdullah. Saya pekerja swasta yang berpendapatan kurang dari rm 1,800.00 dan mempunyai 2 orang anak yang masih lagi bersekolah. Suami saya tidak mempunyai pendapatan tetap dan kadang kala dalam sebulan langsung tidak memberi nafkah untuk saya serta anak2. Saya masih lagi menyewa rumah dan perlu membayar rm 430.00 pada setiap bulan. Semasa bekerja saya juga perlu menghantar anak2 ke rumah penagasuh dan perlu membayar rm 300.00 sebulan. Semua wang perbelajaan dapur dan sekolah anak adalah dalam tangunggan saya, begitu juga dengan bil air serta elektrik. Boleh dikatakan semua kos perbelanjaan bulanan adalah dalam tanggungan saya seorang. Disini saya berharap agar pihak tuan dapat membantu meringankan bebanan yang saya tanggung pada ketika ini. Bantuan daripada pihak tuan amatlah saya perlukan dan sangat meenghargai. Sekian terima kasih.

  113. Assalamualaikum,saya mainas b peet dari kota kinabalu Sabah,saya nak tahu cara mcm mana nak dapatkn bentuan dari ekasih,sya dh khwin tapi dh cerai setahun yang lalu dn sya mempunyai anak 4 org,2 org dari anak sya dh bersekolah dn anak kembar sya d jaga oleh mama sya d kg dn pendapatan sya hanya kurang dari 1000,mama sya pula hanya suri rumah dn tak mempuanyai pendapatan,setiap bulan sya menghantar wang belanja sebanyak 400 dn kadang kala sya hanya boleh menghantar 200 ke 300 ratus sebulan,memandangkn sya tak mempunyai perkerjaan lain,sya tinggal di qurtes tmpt kja sya dngan majikan sya memotong gaji sya sebanyak 100 sebulan,sya benar2 perlukan bentuan sekarang,dan klo boleh hubungi sya di no ni 0128687972

  114. muraliy says:

    saya muraliy a/l chegaran, tinggal di ipoh perak. saya berkerja sebagai buruh contractor gaji sehari saya rm50. saya mempunyai dua orang anak. isteri saya suri rumahtanga, anak sulung yang berumur 6 tahun yang belum bersekolah disebabkan tiada duit untuk pendaftar. kerja saya tidak tentu.anak kedua saya masih lagi minum susu kadang-kadang saya tidak dapat belikan susunya kerana tiada duit.rumah yang saya tingal kini adalah rumah sewa. sewa pun 350. saya terpaksa tingal kerana tiada rumah sewa lain kalau ada pun , tuan rumah tenguk perkauman. dengan ini saya berharap tuan , puan dapat mengurangkan beban saya dengan bantuan ekasih ini….. saya tidak tahu bagaimana mendaftar…. sekian terima kasih…

  115. muraliy says:

    saya muraliy a/l chegaran ini numbor telepon saya 016 5371127 jika ada apa-apa maklum balas tolong hubungi saya . terima kasih.

  116. liza says:

    Salam…saya ingin memohon bantuan e kasih sekiranya layak bagi membantu keluarga saya sekiranya
    Layak. Saya mempunyai empat orang anak.
    Pendapatan saya dan suami lebih kurang
    Empat ribu sebulan. Anak anak semua sudah
    Bersekolah.Dua Orang menengah dan dua
    Orang bersekolah rendah. Kami ada
    Membeli rumah tetapi bayaran rumah kami telah banyak tertunggak. Sekarang kami telah menerima
    Surat daripada pihak bank mengatakan akan
    Di lelong rumah kami bulan april ini
    Sekiranya tidak dapat selesaikan
    Tunggakkan. Kami sangat buntu. Diharap
    Dapat pihak e kasih membantu kami. Terima
    Kasih.

  117. Norelisa Ismail says:

    Assalam….bagaimana saya ingin memohon bantuan ekasih? Suami spaya seorg pekerja pemandu lori binaan. Mpunyai 4 org anak yg msh bersekolah rendah dn sy seorg suri rumah tgga. Suami tdk mpunyai pendapatan tetap dn slip gaji utk memohon pinjaman perumahan. Mmandangkan dlm keadaan skrg sy berharap dptlah pihak tuan meringankan sedikit kesulitan yg kami sekeluarga alami utk memiliki rmh sendiri tnpa menyewa rmh org lain. Sekian terima kasih.

  118. sesuci kasih says:

    Saya adalah ibu kepada seorang anak yang tidak sah taraf.Saya ingin bertanya adakah saya layak untuk memohon bantuan dari E-Kasih.Terima Kasih.

  119. zuera says:

    Saya mempunyai seorang ibu saudara berusia awal 60an yang telah kematian suami kira-kira 4 tahun lalu. tidak mempunyai anak sepanjang perkahwinan. saya ingin bertanya adakah dia layak memohon bantuan dari E-Kasih kerana sekarang dia tinggal bersama abang saya yang ramai tanggungan..

  120. norazilawati says:

    As salam….saya ibu tungal dan ada seorang anak..sy kerja pembantu kedai sahaja gaji sebulan rm850..bayar sewa rumah dan persekolahan anak mmg tidak mencukupi gaji saya..saya harap saya dapat bantuan e-kasih terima kasih…

  121. patson r jinius says:

    Salam 1Malaysia. Saya ada mengisi BORANG tapi sehingga saat ini belum ada feed back lagi. Pendapatan tdk menentu/tetap. Ada 2org anak. Dan menumpang di rumah kakak sahaja. Kami berempat, saya isteri dan anak2 tiduk dlm bilik ruang yg kecil. Ingin beli rumah x mampu. Loan bank pun tdk dapat. Ada bisnes kecil-kecilan sewa kereta tetapi satu sahaja perlu bantuan kewangan untuk tambah beli kereta agar dapat menampung kehidupan keluarga. Kerajaan tolong.

  122. mohd kassim says:

    asmk..saya ingin memohon bantuan anak saya bersekolah seramai2 orang tetapi sudah 2kali status e-kasih tiada maklum balas harapan saya pihak e-kasih dapat luluskan permohonan saya atas sebab pendapatan bulan kerja sendiri tidak menantu di bawah rm 500 sebulan tolonglah kami

  123. norshahiza says:

    salam .. saya seorang ibu tunggal dgn pendapatan kkurang dr 1500.00 .. dulu saya pernah memohon bantuan melalui ekasih .. dipanggil interview dan melakukan interview melalui telefon tp sampai sekrang tiada sebarang tindakan.. apa tindakan susulan yg perlu sy lakukan

  124. Rosmah says:

    salam, saya seorang pekerja swasta yg berpendapatan kurang dari 1500, suami pula bekerja sebagai pemandu teksi yg tidak mempunyai pendapatan tetap dan menghidap penyakit kanser. walau digabungkan pendapatan kami berdua masih tidak mampu menampung perbelanjaan bulanan. bagaimana cara untuk saya atau suami memohon ekasih?

  125. catherine says:

    salam saya memohon bantuan ekasih,sudah lama saya minta bantuan rumah pprt tapi tak ada,harap kali ini tolonglah
    kami minta bantuan ekasih bn.kami yang mermerlukan bantuan
    harap pm boleh bantu kami sekian terima kasih.

    • telah berkhidmat dengan Kementerian Kemajuan luar Bandar dan Wilayah (Kemas) sejak 1981 hingga 2012, (tidak berpencin)yang kini merupakan warga mas yang berpendapatan tidak melebihi RM300/- (tidak kekal ) kerana menjaga rumah anak saudara saya. Mudah-mudahan dengan adanya rancangan e-Kasih yang dipelupori oleh Kerajaan akan dapat membantu saya dalam mengharungi kehidupan yang mencabar sebatang kara ketika ini. Semuga peremasalahan saya ini dapat pertimbangan yang sewajarnya oleh pehak yang berkenaan. Terima kasih.

  126. Ab. Kahar says:

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة saya Ab. Kahar penjawat awam yang telah bersara sejak tahun 2002 berpendapatan persaraan tidak melebihi RM1500/- sebulan dan setelah ditolak pinjaman perumahan & pinjaman peribadi dengan Bank, hanya berbaki lebih kurang Rm 583.02 sebulan. Dengan keadaan sara hidup yang agak tinggi ketika ini, terpaksa membantu saraan hidup anak. Saya kira saya merasaai amat berat dengan keadaan persekitaraan didalam segala espek. Oleh yang demekiam saya amat berbesar hati dan berterima kasih kepada kerajaan kerana mengadakan progerim e-Kasih ini bagi membantu kehidupan Rakyat. Sehubungan dengan itu, saya serta keluarga memohon bagi mendapatkan bantuan tersebut,disamping dapat saya membantu cucu-cucu uatuk persekolahan mereka. Semuga hal ini ada didalam pertimbangan pehak tuan. Terima Kasih.

  127. Sapiah bte Mokri says:

    Saya Sapiah bte Mokri (warga mas) yang menumpang hidup bersama anak yang bekerja sebagai pemandu Bas Sekolah, yang pendapatannya tidak menentu. Semuga dengan adanya program e-Kasih ini, besarlah harapan saya agar permohonan saya ini tidak dihampakan. T. Kasih.

  128. johari salleh says:

    saya johari salleh.sdh bkhwin.ada sorang anak.gji sya rm900 sbln.bgaimna ekasih ni dpt mmbantu sya ye.adkh dri segi kwgan?nak mmohon mcm mna?

  129. NASARUDDIN says:

    As salam saya memohon bantuan e kasih.

  130. norain says:

    assalamualaikum….
    sy dah isi on line… tp x paham…nama pelapor sape…n name aduan sape ye…. terima kasih…

  131. khairul says:

    salam,saya ada membuat karipap frozen dan kerepek pisang kecil kecilan untuk dihantar ke kantin sekolah,dan jual di sekitar rumah.alhamdulillah sambutan amat baik,sy teringin sgt membesarkan lagi bisnes ni.tp sy tidak mampu buat dengan jumlah yg banyak,semua kerja dibuat secara manual.boleh tak bantu sy dapatkan bantuan peralatan mesin untuk membuat kuih frozen dan kerepek.

  132. roziah binti kapli says:

    Mcm mn nk môhon bântuan ekásih ni ye

  133. nisa says:

    bagaimana dengan individu berstatus ibu tunggal anak dua yang bekerja sebagai penjawat awam,mempunyai pendapatan kurang RM1500?

  134. ASHIKIN says:

    Salam.sya ingin memohon e-kasih kerana sya mempunyai 2orng tangungan dab suami saya pakai paspot hanya mendapat gaji kurang dari rm1200 gaji saya dan suami tidak mencukupi ini di sebabkan sewa rumah kami rm600 1blan dan kami ada cub memohon rumah dbkl tetapi di tolak hanya sya berkahwin dgan warga asing!,sya berharap pihak tuan dapat membantu kami mendapatkan sebuah rumah dbkl kerana bayaran sebulan nya kami mampu,sara hidup di k.l amat tingi!,sekian terima kasih

  135. siti nor bt tongah says:

    assalamualaikum. saya nama diatas ingin bertanya nama saya sudah ada di laman e kasih , apa yg saya harus lakukan di laman ini . saya sudah lama mendaftar tapi takde apa-apa ..tolong beri kerjasama ..

  136. zuraidah shamsuddin says:

    assalamualaikum…saya zuraida kerja di syarikat swasta,pendapatan tak lebih rm1200.00 sebulan…nak memohon pinjaman peribadi dengan bank,x layak…boleh bantu tak?

  137. MOHD AYOB BIN MOHD says:

    Assalamualaikum… Saya Ayub salah seorang penerima Ekasih,Disini saya amat berharap mana mana jabatan yang memberi bantuan motorsikal rodatiga dan bantuan modal niaga kepada saya,dahulu saya sudah memohon semua bantuan itu tapi masih dapat dapat lagi.

  138. alivor@alex says:

    Sya pendaftar e-kasih,ahli oku.ingin minta bantuan drpd kerajaan untuk membaiki rumah tempat sya menetap kini.sya menetap kini di sabah,di kg sindanaan jln kobusak penampang sabah.tiap kali hujan,bumbung di masuki air.atap reput dan zing juga reput.sya tinggal dgn emak,isteri dan anak2.harap lah dgn ada nya e-kaseh ini,dpt mengurang nkan beban sya.gaji cuma rm750 dan tdk mencukupi untuk membeli dan membaiki rmh.

  139. indra rani a/p manikam says:

    salam saya seorang ibu tunggal anak tig orang 2 orang palajar umur dia orang 7 thn 4thn 3thn umur saya 29 i kerja kat jusco sambilan bln dapat rm 500 aje i tinggal sama dengan emak saya….majam mana saya boleh dapat bantuan ke,,,,,,,,,,,,, minta maaf kalau i tulis silap

  140. NUR ALIYA says:

    SAYA NUR ALIYA BINTI JAFFAR BERALAMAT NO 12 KG BATU 4 SEGARI 32200 LUMUT PERAK DARUL RIDZUAN (LOT100).SAYA INGIN MEMOHON BANTUAN MESIN JAHIT

  141. linda says:

    macam mana nak nk mohoh bantuan ekasih ni?

  142. shaik ismail says:

    saya oku berkerja sebagai pengawal keselamatan mempunyai anak 5 orang kesemuanya bersekolah macam nak mohon bantuan ekasih atau bantuan miskin kawasan bandar

  143. HASNAH HASSAN says:

    Saya adalah peserta EKasih dr batu pahat,johor.Sepanjang nama saya tersenarai dibawah program ini,saya telah terima skim bantuan rumah sewa selama 2 thn.Sejak itu saya dh cuba mohon bantuan dr JKM dn BAITULMAL tp masih tiada jawapan.Saya telah pun semak nama ada di senarai pd ketua kg dn pej daerah.Tp mengapa permohonan saya sukar dapat perhatian?Baru2 ini ada bantuan RM35 sehari buat peserta miskn bandar.Bagaimana dapat saya mohon?Terima kasih

  144. muiz says:

    saya ingin mintak bantuan untuk keluarga,ayah saya membawa teksi ,itu pon teksi org,keluarga saya mengalami hidup kesusahan,duit umah dan bil elektrik xmampu nk byr,boleh kah saya memohon bantuan ini

  145. sara says:

    assalamualaikum…saya ingin memohon mesin jahit tepi dengan mesin jahit biasa.saya harap pihak e-kasih dapat membantu saya dan pertimbangkan permohonan saya itu.saya membuat permohonan ni kerana dengan pendapatan abang saya tidak memadai dan sekarang banyak tunggakan rumah sewa.dengan adanya mesin jahit dapt lah saya membantu keluarga dan saya berharap sangat pihak e-kasih dapt membantu saya n pertimbangkan permohonan saya ni.

  146. elly says:

    assalam,sy berminat utk berniaga tpi sy xde duit..sy nk bntu suami kerana pdptan kami cme rm1ribu sahaja.kami bcdang nk berniaga kecil kecilan.dimana kami nk daftar e-kasih.sy dduk di kelantan.terima kasih.

  147. norezlin says:

    saya hanya ingin tahu, sejauh mana keberkesanan, semua
    email-email yg di hantarkan kepada e-Kasih ini, di ambil perhatian oleh pihak yg berkenaan. Ada kah anda
    (penghantar email pertanyaan) berjaya mendapatkan bantuan atau pun berjaya mendapat maklum balas yg positif dari pihak e-kasih ? Atau laman web ini sekadar untuk saluran pertanyaan sahaja ?

  148. hamdan says:

    saya ingin meminta bantuan modal untuk meperluaskan lagi peniagan saya.saya mempunyai 5 orang anak dan isteri suri rumah dan bapak mertua.

  149. anne says:

    Saya ingin mohon baucar kerja 1Malaysia tapi perlu mendaftar e-Kasih terlebih dahulu.
    Saya perlu mendaftar di pejabat daerah yang berdekatan dengan tempat tinggal atau di daerah kelahiran?

  150. Siti Zubaidah bt Athman says:

    Bagaimana utk daftar ekasih melalui online?

  151. Siti Zubaidah bt Athman says:

    Susahnye klu buta it ni

  152. mazlina sazali says:

    As salam..
    Sy mazlina dr seremban.
    Sy nak ty.kalo sy nak buat bisnes.bisnes nie memelukan oven dan mixer. Mcm mane ye sy nak dptkan?

  153. abd rahman says:

    Kepada semua yang ingin memohon ekasih. Sila rujuk ketua kampung atau jabatan kebajikan sekiranya anda layak memohon atau tidak. Sekiranya pernah memohon, sentiasa merujuk semula kes atau permohonan anda di tempat di mana anda memohon.

  154. lagu mane kawe nok daftar ekasih,,bila dibuka permohonan bantuan ekasih,,,kawe ni memelukan bantuan ekasih untuk memajukan perniagaan,,boleh tolong reply ……

  155. abdul mutalib bin awang kechik says:

    assalam..sy pesara tentera ingin memohon bantuan untuk menyiapkan rumah sy yg terbengkalai kerana tidak cukup duit untuk menyiapkannye..sy menumpang rumah kakak skrg..sy tidak mempunyai pekerjaan..ank 4 org..sy sudah buntu skrg..rumah x siap..hrp ekasih dapt membantu..ni no sy 01129061136..trima ksh

  156. Yusnita Bt abdullah says:

    Assalam… sy suri rumah sepenuh masa suami saya bekerja sbg atm tetapi lagi 4thn suami saya akan pencen dr atm dan kini suami saya bingun n buntu memikirkan keadaan kami yg bersesak dlm 1 bilik 5org dimana kami mempunyai anak 3org iaitu 2org sudah bersekolah n seorg lgi masih kecil….kami masih menumpang dirumah keluarga belah isteri saya n saya ingin memohon rumah sesuai dan selesa yg boleh menampung keluarga saya yg semakin membesar….gaji suami hanya setakat RM1900 bersih n ni tidak termasuk bil air n api n perbelanjaan lain ….diharap ekasih dapat membantu kami sekeluarga…ni no sy 0177605761

  157. mohd bakri mohd roni says:

    salam . i perlu maklumat utk daftar on line untuk masyarakat setempat kg muhibbah baru menggatal sabah.
    pls respon
    sekian…

  158. roslinda samat says:

    As salam……ingin bertanya…..bagaimana ingin mendapatkn bantuan dr ekasih ni……sya memerlukan bantuan utk bekerja dirumah…….plisss

  159. mastura says:

    saya ingin mendapatkan bantuan mesin jahit dari ekasih. sya memerlukan mesin jahit bagi mendapatkan pendapatan..

  160. noma says:

    Saya noma dr kg oh besut…sy ingin memohon perkakasan atap rumah spt zink & kayu utk siapkn rumah pninggalan arwah ayah suami sy.sdh lm rmh itu didirikan tp kami skluarga tiada wang utk siapkn.sy sgt berhrap pihak e-kasih mmpertimbangkn hal ni.klau pihak e-kasih tdk prcya dtglh kt kg sy ni..ni no tel sy tgglkn 0133064740..sbb d,kg sy ni ssh utk mmohon bntuan apa2 pn..mlhn bntuan ry pn sy xdpt.trima ksih dr sy krn scra online pn dpt mmohon bntuan y dprlukn.trma ksh byk2 dr sy.

  161. intan says:

    Salam macammane nak daftar on9 dah loadingpunye loading ape pon tak kuar putih bersih ja…

  162. rozi says:

    salam,saya pemegang kad OKU,saya da dafatar namun ta bole nak log in ,macam ana ya,,cuba hubungi saya di no 0193111135.

  163. mizz dyla says:

    Saya berpendaptan dibawah rm1500 sebulan dan ingin memohon bantuan tapi saya cuba buka website x dapat bagaimana ya

  164. sirah abdulrahman says:

    saya nak tanya mcm mna daftar baucer rm35.

  165. HUSNA says:

    assalam..saya cuma nak tanye jika saya tinggal di daerah sabak bernam ni di mana perlu saya mohon bantuan ekasih ini

  166. Assalamualaikum..sy nrul mhmad nk tnye bgi mne cara utk sy dptkn borang permohonan e-kasih???

Leave a Reply

CommentLuv badge