11 Responses to “Permohonan Kad Diskaun Siswa 1Malaysia (KDS1M) Pelajar IPT”

  1. bariah says:

    Assalamualaikum.

    Soalan saya….

    1. Adakah saya layak menerima kad diskaun pelajar bagi Program Lanjutan Ijazah Sarjana Muda Pengurusan (PLK UUM)

    2. Jika YA, bagaimana ingin memohon kad tersebut

  2. bagaimana cara untuk memohon kad diskaun siswa 1 Malaysia ini? melalui online atau melalui IPT masing?

  3. Noramira says:

    u di kuala pilah,untuk pelajar diploma semestar 3 masih belum mendapat KADS1M sedangkan pelajar semestar lain sudah menerimanya.

  4. DD says:

    kad diskaun???? BB1M???? huh!!!!! haprak….xpernh dpt…..smpai aq da abis bljr….smue tu tipu jew kate swasta pn dpt…..argh!!!

  5. amira says:

    asalamualaikum,,,sye dri taon lps smpai taon xpnh dpt 1 baucer ap pun,,,,,,,nma je ad baucer bku,,,,,,,bla tya phk institut diowang ckp hya utk diploma,,,,tp skg sya da thap diploma pwn xdk dpt ap,,,,,ap crita,,,,,sya mrupakn salah sorang orang kurang upya yg msih belajr……tp 1 hram ap xdpt,,,

  6. Siti says:

    Salam,

    I’m second year degree student and stdying part time. Is it im entitle to get Kad Siswa? If yes how do i apply because i have not receive any Kad siswa or form….

    Anyone know ???

    From
    Siti

  7. zainatun asma says:

    assamulaikum..
    saya dari kilej swasta
    saya hndak tnye lyak kew
    saya menerima kad bisiwa ni
    dan bagai mana kew saya boh untk mdapat kan yew
    dan berapa lama kah proses yang kan di ambik

  8. aku bljr kt mesir dpt x?

  9. zahra says:

    Assalamualaikum, saya cuma mahu mendapatkan kepastian. Begini, awal tahun ni pelajar di ipt saya ada yg mendapat kad siswa. tapi yang peliknya saya, kenapa tak semua yg dpt kad siswa tu? ramai jugak yg tidak berpuas hati. adakah perlu buat permohonan? tapi….. mengikut apa yg saya baca dlm link kads1m tu katanya “pelajar tidak perlu memohon. sbb semua pelajar ipta/ipts wajib dapat kadsiswa ni.” adakah ini berlaku ketidak adilan dalam pengurusan. harap dapat ambil perhatian dan prihatin terhadap rakyat dan pelajar. terima kasih :)

  10. nash says:

    salam macam mna nak apply atau procedure bagi gantian kad siswa yang hilang.

Leave a Reply

CommentLuv badge