37 Responses to “Jadual Kenaikan Gaji Baru SSM 2012 JPA”

  1. Mengucapkan banyak terima kasih kepada kerajaan sekarang, dibawah pimpinan Perdana Menteri yang prihatin YAB Datuk Sri Najib Tun Razak. Mudah-mudahan beliau sentiasa sihat dan patut terus memimpin negara Malaysia!

    • Linda says:

      Yala. Ini orang cakap tak pakai otak.

      • hehe..sokong linda..mungkin dia cakap pakai mulut ja..
        fasha sandha insaf recently posted..apabila dia bukan jodoh anda

      • tak kira sapa perintah..duit tu bkn duit pemimpin..tp duit rakyat…
        X Lupa Dot Com recently posted..Pergh Lamborghini Fasha Dan Jejai

        • Sit says:

          Memang duit rakyat tapi kalau PM Najib tak nak bagi pun kita tak boleh buat apa. Jadi kita patut berterima kasih yang PM ambil berat kat rakyatnya. Banyak bersyukur kerana rakyat Msia mewah cuba pergi ke negara lain di mana ramai rakyatnya kelaparan,tiada pekerjaan, berperang, negara sentiasa ditimpa bencana dll. Bukan mudah nak pimpin negara. Lihat diri kita sendiri adakah kita ok dari segi akademik, pekerjaan dan hidup ? Kalau kita pun tak OK bermakna kita sendiri pun tak boleh pimpin diri sendiri jadi jangan komen banyak2 pasal pemimpin yang dah cuba buat yang terbaik. Tak ada orang yang 100% perfect jadi kalau negara dah aman, rakyat pun boleh makan minum boleh kerja dan sekolah itu sudah cukup baik

          • Remmy says:

            bagi ada makna, buat apa….lagipun memang hak kita, dia dah makan banyak dah. kalau org lain perintah pun, mungkin kita dapat lebih

          • E_1 says:

            memang betul…tp, apakah tindakan pihak kerajaan skg, dimana warga asing semakin hari semakin bertambah..selain itu, warga asing diberi taraf warganegara…kita bukannya boleh berlembut sgt dgn pendatang2 dari luar, sebab mereka2 ini lah yg akan menguasai negara kita pd suatu masa nanti…kita hnya tgk kulitnya, tapi isi dalamannya belum pasti lg..

          • RANI says:

            ye saya setuju sangat dengan sit… walaupun kita semua sedia maklum duit kerajaan adalah duit rakyat tetapi kuasa untuk memberi berada ditangan pemimpim.. bukan senang nak memimpin…27 juta orang ada 27 juta kerenak yang perlu diberi perhatian…kat rumah dengan 5-6 orang ahli keluarga yang mempunyai pelbagai kerenak pun kadang kala kita stress bagai nak gila…ini kan pula jutaan penduduk…syabas kepada semua pemimpin di MALAYSIA.

  2. lala says:

    semoga kerajaan barisan nasional akan menang pru akan datang…….

  3. Anti Komunis says:

    Semoga najib terus memimpin negara malaysia.. hapuskan anu ar di muka bumi malaysia

    • Remmy says:

      Orang bijak akan nampak kebenarannya. hidup kita bukan di dunia sahaja….akhirat kekal abadi

      • rico says:

        jadi ko ni bijaklah?

      • Orang kampung says:

        Tak nafi, Anuar bijak kelentong, putar belit,putaq alam. Dengan Melayu cakap macam ini, dengan Cina cakap macam itu, dengan India tergeliat lidah, dengan orang asing tergulung lidah, gambar sendiri pun nafi………..Tuhan Maha Kaya, dia boleh pusing belit di dunia, tapi di akhirat semua anggota badan dia akan bercakap apa yang dia buat…….

  4. honey says:

    manusia yg x tau bersyukur ni susah sikit. bg apapun tetap salah jugak. tak bagi lagi salah. orag macam ni antar kat negara yg rakyatnya kebuluran ke, berperang ke, baru dorg sedar diri.

    • Vemma Lois says:

      Betul tu. Bersyukurlah kerana Malaysia kita aman damai. Tak cukup lagi ke?.nak sangat huru hara? mintak sangat nk idup sengsara??? orang ‘luar’ pun tumpang damai kt negara kita..kita pulak yang mengada2. Kekalkan keamanan dan bersyukurlah..berhentilah menyalahkan orang lain.kita ni sama2 manusia..yang x pernah silap itu Allah. Tetapi Allah itu Maha Pengampun..tobat lah kawan..berhenti mencari salah orang..berhenti mencaci dan mengumpat. Mati nnti takut x sempat mintak ampun..

  5. pokpak mengkema says:

    SYUKUR KERANA KAKITANGAN AWAM NAIK GAJI.TERIMA KASIH KEPADA YB NAJIB KERANA BAYAR GAJI KAKITANGAN AWAM GUNA DUIT POKET DANN DUIT BAPAK DIA SENDIRI…..GUNA OTAK DAN FIKIRKAN

  6. kamarulzaman says:

    masih kurang tepat pengiraan tu. Sepatutnya gaji merujuk kepada permulaan P1T1. Daripada kenaikan gaji sebanyak 13%, maka gaji yang diterima adalah gaji yang terdekat yang lebih tinggi.Contoh gaji baru RM2427.35 pada DG41 akan menerima gaji terdekat sebanyak RM2591.31.

  7. aljavani says:

    bukan duit najib,duit rakyat…tak faham ke

    • Vemma Lois says:

      Pahammm !!! Dia tak kata pun tu duit dia..x ckp pun tu duit abah dia. mmg dia tau tu duit rakyat..sebab tu di bg..tak reti-reti nk bersyukur lagi ke? bukak lah minda tu sikit..jgn idup ni nk cari salah orang je..mati sok sempat ke nk mintak ampun ngan orang yg kita kutuk tu..kutuk2 pun kau telan gak duit yg orang bagi..

      • ASAL BUKAN UMNO says:

        HAHA… HABIS YG DUK TV3 AND RTM TU…. CARI KEBAIKAN PAKATAN RAKYAT AND PUJI2…
        cakap pakai akal… bukan pakai emosi.

        • Remmy says:

          Kesiannya Vemma…mata dah dibutakan dgn duit rakyat. Dah nak mengundi baru nak bagi macam2. Cincin 24 juta, Lembu..saham oh saham…kaya kroni ohhhh….pertahankan bn supaya bertambah kaya lagi…

  8. ina says:

    ckp ngan org yg x de otak mmg ssh…dari kecik da di beri mkn taik.2 bkn duit najib lol…2 duit rakyat yg bayo ckai sne ckai sni.aku plk btl org yg nak fkr pkai kpla otak ni…kta di srh brjmt2 blnja yg menteri2 bangang sdp gna duit rakyat untuk peribadi..ooo aku lpa yg rakyat malaysia ni sggp hdp kblr dari tgk pemimpin dia mati klprn x g2…

    • rojak says:

      abis tu pembangkang x shoping ke?? ke beli guna duit daun kayu >>

      • Remmy says:

        Pembangkang shoping guna duit dia sendiri, bukan pi konvo anak kat luar negeri pun guna duit rakyat….bodohnya kau rojak….mana pemimpin baik, baru 5 tahun jadi yb bawah bn, rumah dah macam istana…tu duit incometax ko ke….

  9. salsal says:

    Gaji memang naik tp harga barang dah berapa kali naik. jd kenaikkan gaji tu sama jak rasanya ….. org lain yg bukan kakitangan kerajaan yang parah …

  10. TERIMA KASIH PM, SEMOGA BARISAN NASIONAL MEMENANGI PILIHANRAYA UMUM YANG KE 13 DENGAN KEMENANGAN YANG BESAR DAN MELENYAPKAN PEKATAN RAKYAT DARI BUMU MALAYSIA YANG BERKAT INI.

  11. guligila says:

    saudara saudari….cakap biar elok dan bermatlamat…cuba tuan-yuan dan puan-puan teliti dengan beutl apa yang berlaku dari ini berdasar pembentengan bajet yang lepas, apa yang di kata-kata oleh salsal dan kamarulzaman…sedar tak tuan-tuan…kesannya sekarang ini…mungkin bagi tuan-tuan yang bergaji dan berkhidmat dengan kerajaan ia mengembirakan….. bagi orang kampung yang tidak ada sumber pendapatan yang tetap…di sarawak dan sabah rakayat yang jauh di pendalaman misalnya orang rumah pannjang di sarawak yang tidak ada anak atau ahli keluarga berkerja tetap…macam mana…orang rumah panjang yang dianggap diluar kadar miskin..kerana ada tanah milik keluarga secara keturunan…cuba tuan-tuan rujuk dengan undang-undang negeri… adakah tanah itu milik mereka…… fikirlah sendiri…

  12. MaMaN ToKeK says:

    Takbir….janji terbaik…..

  13. Kak Wan says:

    Saudara mat kedah jadual gaji ni untuk kumpulan mana ye?

  14. koko says:

    barang naik ,,,menteri hidup mewah,projek kroni2,rakyat merana

Leave a Reply

CommentLuv badge