32 Responses to “Download Borang Permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia BR1M”

  1. hashim bin ahmad says:

    Saya adalah persara tentera yang menerima pencen sebanyak RM 2000.00 sebulan. Saya tinggal bersama 2 anak yang telah berkeluarga . Adakah saya masih layak menerima bantuan tersebut?

  2. basha says:

    bagaimana nak Download Borang Permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia BR1M

  3. ruby says:

    Salam 1 M’sia… saya nak submit br1m tp dah lmbt, sy dngr ada tarikh penghantaran baru di buka hinga 10hb feb.. btol ke…?

    1 lg sy nak tanya, kenapa lah kerajaan nak susahkan rakyat buat semua ini. kan bagus mana ibubapa yang ada anak bersekolah, salurkan melalui kwamp, biasiswa atau jbtan pendidikkan. manakala oku atau warga emas. salurkan melalui jkm…. kerja mudah kan semua orang.

  4. Aminah bte ibrahim says:

    Adakah rakyat malaysia yg berkerja di singapore layak

    mendapatkan bantuan 1 malaysia ?

  5. I TIBA DLM 1 KEMALANGAN SEMASA BELANJAR TINGKATAN 5.SELEPAS ITU TAK BLH SAMBUNG PELANJARAN SEBAB I KEHILANGAN PENGLIHATAN MATA KIRI.SO NOW I JADI OKU.NOW INGIN BLH DPT BANTUAN DARI 1MALAYSIA-RAKYAT-br1m.I KENA BELI UBAT UTK MATA KANAN SEBAB MATA,SEBAB SALURAN MATA KIRI MENYEBAB MATA KANAN JADI ROSAK SEKARANG BAPA DAN EMAK JAGA I.I HARAP KERAJANAN DPT BANTU I DAN KEDUA IBUBAPA I

  6. adnan b ibrahim says:

    Kenapa permohonan ayah saya ditolak?Orang lain yg sama betaraf peneroka FELDA
    Dapat pulak.Kenapa ada perbezaan.

  7. ANAK O.K.U SARAWAK says:

    Saya x tahu knapa permohonan ibu bapa saya x diluluskan sedangkan kedua-dua ibu bapa saya O.K.U…!!!! 3 kali permohonan mereka ditolak dengan jawapan yang langsung x munasabah..
    Sedangkan jiran-jiran di sekitar rumah saya rata-rata mempunyai pekerjaan pendapatan tetap malah anak-anak jiran saya pun bekerja “BAGUS”….. Saya berharap pihak yang bertanggungjawab ikhlas & berusaha membantu ibu bapa kami… Itu saja permintaan saya…

  8. msng says:

    tuan,
    saya nak tanya , saya sudah isi borang.
    boleh wakil hantar borang.

  9. adelanne enggie says:

    hai..saya nak tanya,,saya dengan mak saya telah mbut rayuan br1m,tetapi masih tiada respon yang dberi..saya dh bkahwin dan mak pn ada lg tanggungan..knape masih jugak x dapat batuan..

  10. petrus julian says:

    sudah 2 kali saya isi br1m,pertama semasa borang diedarkan
    oleh jkkk kampung dan dihantar ke pejabat daerah,tetapi bila saya semak di lhdn kota kinabalu,nama tidak ada dalam senarai.pada masa itu juga saya mengisi br1m dan diserahkan terus kepada kaunter br1m,tetapi saya tidak di beri keratan sebagai rujukan,kalau dikatakan borang tidak lengkap mustahil sebap borang itu disi oleh kerani br1m sendiri. dalam masa setengah jam yang lalu saya membuat panggilan di talian bebas tol lhdn,dengan rasa kecewa operator menyatakan nama saya tidak ada dalam sistem???????. apa yang harus saya lakukan?

  11. tengku mohd saufian b tg mohammad says:

    bila tu dapatkn bulan berape mcam saya nie umur 32 nk masuk 33 thun dapat jgak ke

  12. nor azliha binti abu bakar says:

    macam mner sayer nk download borang brim ni…

  13. Camne nk on9 utk borang BR1M 2.0 nie, tolong beri tnjuk ajar pd saya boleh ke……?(^,^)v

  14. Noor Mohd Rezuwan says:

    macam mana nak isi borang BR1M.tolong ajar…..

  15. navaneethan s/o manikam says:

    hai nama saya navaneethan . saya perkerja pisi puruk keluarga saya sanggat miskin . saya nak ampil laisan memandu lori 1 malaysiya boleh tolong ke

  16. Mohd shariman says:

    Asmkm..saya seorang bekas tentera dan hidup sya skrg setelah berumahtangga agak ssh skit utk mmliki rmh kdiaman sendiri mmndangkn sya telah ,menamatkan perkhidmatan dlm atm.lgpn sya tdak dpt bkrja brat krna mnglmi kaki yg pth stlah kmlngan jlnrya,sya berharap agar sya dpt bantuan rumah dri kerjaan mmndangkn ank sya nak msuk 4 org.

  17. Deny Nico Anak Sua says:

    Dear Sir, pliz email me BR1M form.

    Thank you.

    Deny Nico Anak Sua

  18. hafidz b ahmad says:

    Saya perlukan bantuan BR1M.
    Saya sudah bkluarga sendri dan mmpnyai sorang chya mata.
    mslah sya skrang sya tak mampu punyai rumah sendri mmandangkn harga dan duat pndhuluan tlalu tngi.hmpir 5 thn sya skluarga mndiami rumah sewa.sya berharap BR1M dapat membantu sya dan golongan2 yg mmerlukn.

  19. indra says:

    tuan boleh saya dapat borang syarat 1 malaysia

  20. meldred binti pedro says:

    Saya nak memohon brim 2014 macam mana

  21. AISHAH BINTI HAMID says:

    permohonan borang bantuan rakyat 1 malaysia

  22. surianna syafika says:

    macam mana nak register baru utk memohon Br1m? kalau x ingat password cam mane?

  23. kalai says:

    please send me the borong permohonan bantuan rakyat 1malaysia br1m 3.0

  24. ida says:

    saya dah apply melalui online sistem…perlu ke lagi hantar borang ke LHDN sebab online tidak disertakan salinan mykad ?

  25. Haiza says:

    Please send softcopy Borang permohonan bantuan RM500 rakyat 1Malaysia (BR1M)

  26. Haiza says:

    Borang permohonan bantuan RM500 rakyat 1Malaysia (BR1M)

  27. BAVANI A/P SANDANASAMY says:

    Selamat petang tuan, saya ada memohon Br1m tapi masa saya check dalam akaun cimb bank memang duit tak tak masuk . Sedangkan i memang layak terima Br1m. Saya masih bujang berumur 26 tahun dan tidak berkerja. Nama saya bavani a/p sandanasamy , dari taiping perak. ic :880912-08-6168 . n.acnt cimb :0804-0081156-52-1
    nombor mobile: 014-3085180

  28. lim lay ting says:

    apakhabar ?saya lim lay ting .berasal dari kpg kuala matu.96250 matu,sarawak.saya mahu memohon rumah bantuan 1 malaysia.saya ada 2orang anak yang masih kecil.seksrang saya tidak ada rumah sendiri cuma tumpang dekat rumah saudari.harap dapat bantuan dari kerajaan.

  29. Zulhafaiq says:

    Saya zulhafaiq berasal dari melaka,bekerja sebagai mekanik di sebuah bengkel kereta dan mempunyai pendapatan sebanyak rm1000 sebulan,saya mmpunyai seorang anak yg berusia 9bln dan isteri saya hanya seorang suri rumah sepenuh masa…boleh tak saya nak memohon bantuan rumah stu malaysia sebab da tak larat nak bayar sewa rumah sampai rm350 sebulan..tolong bantu saya

  30. Saya tak dapat brim 2014. Saya masih bujang umur saya 34. Kenapa tak dapat ?

Leave a Reply

CommentLuv badge