12 Responses to “Wang Pendahuluan PTPTN RM1500 Sebelum Mula Pengajian Di IPT”

  1. nur says:

    kalau dapat ni,kena byr balik kn?

  2. jessicia says:

    boleh saya tahu dalam masa sekarang wang pembiayaan pendahuluan tersebut dah masuk dalam akaun kah?

  3. ana says:

    kenapa susah sgt nk mohon dan dapat tawaran mcm tak nak bg je..

  4. muza says:

    wang tu akan masuk akaun terus ke? dia tak minta no akaun apa2 pun..

    • melvister says:

      Kaedah Pengagihan dan Pengeluaran Wang pendahuluan PTPTN (WPP)

      • Pengeluaran WPP diuruskan dengan menggunakan konsep waran dan tarikh sah laku waran adalah dalam tempoh enam puluh (60) hari dari tarikh dikeluarkan.

      • PTPTN mengagihkan waran WPP kepada pelajar-pelajar yang berjaya mendapat tempat di IPTA dan Politeknik melalui dua kaedah iaitu serahan tangan atau pengeposan ke alamat pelajar dalam tempoh dua (2) minggu sebelum pelajar mendaftarkan diri ke IPTA dan Politeknik.

      • Pelajar perlu hadir ke cawangan bank yang dilantik oleh Perbadanan (kini ialah Bank CIMB) dengan membawa MyKad untuk menunaikan waran tersebut.

      • Penunaian melalui wakil adalah tidak dibenarkan.

      • Waran tersebut juga tidak boleh ditunaikan melalui Mesin Deposit Cek (Cheque Deposit Machine).

  5. nurul says:

    macam mana nak tahu tempat serahan waran ?

  6. Noresah Shariff says:

    Perlukan saya membuat permohonan untuk wang pendahuluan? Jika ya, bagaimana

  7. Ashiya says:

    Macam mane sy nak pulangkan wang pendahuluan tu sbb sy xdapat nak melanjutkan pelajaran ats sbb tertentu? sebab cek/waran tu telah sampai di rumah sy melalui pos.

Leave a Reply

CommentLuv badge